Matchningsproblem

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 029
Y

Ynthe

Jahupp, så har man blivit med häst igen troligen! *hoppas*
Bestämde mig igår för en valack som jag var och tittade på för ett tag sen :love: :love: :love:

Men iallafall har ett riktigt i-landsproblem här, han är bra mycket större än den gamla hästen, så att använda några av hennes saker är inte att tänka på (hon var svarbrun, mkt vitt i ansiktet och hade mestadels marinblåa saker) så här står jag i behov av att köpa en hel del nya saker!!! :)

Hästen: Mööööööörkbrun (nästan svart), ganska stor och kraftig (170 cm i mkh), valack helt utan tecken.
Vad ska jag ha för färger till honom?

Har funderat på vinrött (var på Ge-Kås i helgen och köpte en del vinrött), lila och mörkgrönt.

Någon av dessa färger blir det iallafall, och om det inte hade varit för att hästen är en valack, hade det lätt blivit antingen vinrött eller lila. Så ja, min fråga är; kan man ha vinrött eller lila till en valack utan att det ser för feminint ut? Och vilken av dessa färger bör man välja?

Sv: Matchningsproblem

jag hade nog satsat på mörkgrönt om jag fick välja mellan de tre färgerna :)

annars tycker jag att cremefärgat är fint och passar nog även på en nästan svart häst

vinrött funkar till valack, vet två hästar som alltid hade det som sina tävlingsfärger och dom är vallacker. Men lila tycker jag inte fast jag har sätt många valacker i det

Jag tycker lila är jätte snyggt på mörk bruna hästar. skit i att det är en valack. :smirk:
tycker att creme färgat är super snyggt oxå. :bump: knall rött oxå. :d hoppas du hittar nån färgsom passar honom bra!

Håller med..lila och knallrött är jättefint om hästen är riktigt mörk....:)

Eller varför inte slå omvärlden med häpnad och ha CHOCKROSA :)
Det är jätteklatschigt med starka färger till mörka hästar....

Ja chockrosa! de e faktisk jätte snyggt till mörka hästar! suck...varför har man inte en häst längre! Hade satsat på rosa! ;)

Hm... nja... inget chockrosa här inte, hade en del ljusrosa till gamla hästen iofs som jag tänker använda nån gång kanske, men chockrosa - nej, där går gränsen.

lila tillsammans med vinrött? :crazy: inte lila ö h t tycker jag iofs.

jag får hålla med om chockrosa, det är jättefint på stora och mörka hästar. annars: duvblått, creme och mörkblått.

Nej nej, ANTINGEN lila eller vinrött.. Inte både och *kräkas*

Min häst, han på bilden är mööörkbrun med vita tecken. Dressyrkittet består av vitt på tävling (när jag ska börja tävla) och hoppkittet vinrött. Passar super! Mörkbrun är bra ed för de passar i det mesta. Min kompis hade illrött(valack), var supercoollt, men känns inte som om det passar min häst o mig. Har till vardgas mycket blått o grönt.

Klarblå är skitsnyggt på mörka hästar (eller ja, de e skitsnyggt på typ alla färger :p ) Men om du redan köpt vinrött så varför inte satsa på det?

gränsen mellan vinrött och lila är ibland hårfin... men jag röstar för vinrött!

och håller med om att cremefärgat är snyggt på mörka hästar.

en mörkbrun skönhet iklädd vinrött och creme :love:

vinrött och mörkgrön gillar jag. det har jag på min vita ponny, men jag kan tänka mig att det är jäkligt snyggt på en så mörk häst också.

annars tycker jag vitt är grymt snyggt på svarta/mörka hästar.

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: EmelieR
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi har problem med våra Fd inhyrnader. När dom flyttade till oss påpekade vi att vi ej hade något elagrigat till hagen då... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 613
Senast: Lobelia
·
M
Hästmänniskan Hejsan! Jag är väldigt kär i en ridskolehäst där jag rider. Brukar rida honom vid både dressyr och hoppning och jag brukar få beröm vid... 2
Svar
20
· Visningar
5 935
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka