Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte det lite samna grej som när toapappershyllorna gapade tomma?Akut brist på fågelmat läser jag nu, undrar om jag ska åka och bunkra fågelfrön.
Det är brist pga dåliga skördar i somras i Europa, så var du åker spelar ingen roll, det är ont om solrosfrön och det förklarar varför det dröjde att komma ut i butik i höstas. Alla fåglar äter inte havre, frukt, jordnötter osv. Toapapper var aldrig någon brist, bara hysteri.Är inte det lite samna grej som när toapappershyllorna gapade tomma?
Jag tänker att det finns alternativ. Och många som säljer. Så om solrosfröna tar slut, så kan man byta till nötter. Eller ister. Eller frukt. Eller havre. Och istället för Granngården kan man åka till ÖoB eller Coop eller Jem&Fix eller Biltema eller...o s v.
Akut brist på fågelmat läser jag nu, undrar om jag ska åka och bunkra fågelfrön.
Det sa hon på GG också, när jag frågade om hampafrö. Dom skulle inte få in mer av detDet är brist pga dåliga skördar i somras i Europa, så var du åker spelar ingen roll, det är ont om solrosfrön och det förklarar varför det dröjde att komma ut i butik i höstas. Alla fåglar äter inte havre, frukt, jordnötter osv. Toapapper var aldrig någon brist, bara hysteri.
Här går det åt nästan inga solrosfrön eller talgbollar, eftersom fåglarna nobbar dem...Akut brist på fågelmat läser jag nu, undrar om jag ska åka och bunkra fågelfrön.
Kändes som halva säcken med solrosfrön gick åt när jag fyllde idag och talgen jag hängt upp var populär idag. Det är ett våldsamt kvittrande hemma nu dagtid.Här går det åt nästan inga solrosfrön eller talgbollar, eftersom fåglarna nobbar dem...
Kommer nog att räcka denna vinter det jag har på balkongen
nu beställde jag hem frön från BahausKändes som halva säcken med solrosfrön gick åt när jag fyllde idag och talgen jag hängt upp var populär idag. Det är ett våldsamt kvittrande hemma nu dagtid.
Jag tror att måna insektsätare är flyttfåglar, de som stannar äter nog lite av varje men det finns mjölmask att köpa på bl a GG om man vill testa.Har inte hunnit läsa igenom hela tråden, så det kanske har hunnit diskuteras redan
Men efter att precis ha haft ett gäng stjärtmesar vid fågelbordet insåg jag att jag saknar något till de fåglar som antagligen har det tuffast.. Dvs de som lever på insekter o liknande..
Är det någon i tråden som matar med något för denna typen? Vad ger ni? Hur? Vart köper ni? Osv
Ja, så är det ju säkert, blev bara lite ställd med nykomlingarna vid fågelbordet, så så långt tänkte jag inte ensJag tror att måna insektsätare är flyttfåglar, de som stannar äter nog lite av varje men det finns mjölmask att köpa på bl a GG om man vill testa.
Om det är sånna här måste du skala dem om fåglarna ska kunna äta dem, ekorren klarar det.Ja, så är det ju säkert, blev bara lite ställd med nykomlingarna vid fågelbordet, så så långt tänkte jag inte ens
Får testa mjölmask, stod o funderade på en burk till hönsen när jag var och handlade sist, men köpte givetvis inte..
En annan säkert dum fråga, jag köpte hela jordnötter, alltså med skal, tror ni att man kan sätta ut såna till fåglarna/ekorrarna eller måste man skala dem först i såna fall?
Talgbollarna har hamnat i skymundan här också, knepigt nog. I början av säsongen gick de år som vanligt, men nu är det i princip bara hackspettarna som är där. Fröblandningarna går åt som smör dock.Det går åt mängder med solrosfrön men talgbollarna är nästan orörda. Synd, för jag har massor..