Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grönfinkar kanske?I skrivande stund så sitter jag och beundrar en av domherrarna som chillar på en kvist av syrenbusken, blåser en del så verkar inte helt angenämt. Idag har vi även fått besök av nötskrikor och ett annat gäng lite gul-grönaktiga fåglar (ganska stora) som jag inte lyckades identifiera innan de drog.
Det är kanske möjligt! Tack för förslaget, är första året jag alls intresserat mig för småfåglar på det här viset.Grönfinkar kanske?
Annars kan det under vintern komma grönsiskor men de är mycket mindre med inslag av svart. Samt gulsparvar men de är mest gula även om färgen kan variera. på näbben skiljer du snabbt finkar från andra för de har en tjock rejäl näbb!Det är kanske möjligt! Tack för förslaget, är första året jag alls intresserat mig för småfåglar på det här viset.
Häng ut mer mat så kommer det mer fåglar.En kokosnöthalva uppäten Har sett en nötväcka och en blåmes, och några skator som pickar på marken nedanför.
Jag vill ha hit mer fåglar så jag kan göra mer godis till dem
Häng ut mer mat så kommer det mer fåglar.
En fröbehållare att sätta på fönstret kanske? Eller häll i frön i de tomma kokosnötterna? Om du har solrosfrön kommer det nog garanterat fler fåglar.Det hänger fyra kokosnötter och en talgbollshållare ute, har inte plats för mer
En fröbehållare att sätta på fönstret kanske? Eller häll i frön i de tomma kokosnötterna? Om du har solrosfrön kommer det nog garanterat fler fåglar.
Jag passar på när det är kampanjer. Nu har jag en säck hemma som jag inte börjat ge av än pga råttor men jag ska köpa hem jordnötter och hampa i 20 kg-säck så jag har det hemma och kan fodra när det blir lite kallare. Just nu har de bara talg men jordnötterna kan jag också börja med så fort jag köpt det.Idag var jag och köpte solrosfrön. Jag har inte hittat några ställen med "billig-kampanjer" än i år, men jula (av alla ställen) sålde 20 kg strimmiga för 199 kr, så det fick bli två säckar därifrån.
Har ni fått tag i frön till hyggliga priser?
GG upplever jag som jättedyra nuförtiden