mat när man är gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Forstätter med mina funderingar. Om man äter sallader på caffer/restauranger är det okej att ta dressing på, majonäsdressingar etc.? Eller är detta bakteriehärdar bebis inte tål? Då jag såg att många är pizza galna som gravida ;) , antar jag ju att många av er har sås på det måste ju vara samma där. Min BM säger att det mesta är ok om det upphetsats till minst 70grader, med dressingar är ju kalla,....

Om man är på caffe och ska ta en smörgås, finns det pålägg som är bättre att välja en andra? Ex. är det bättre att välja ost istället för skinka?
 
Sv: mat när man är gravid

Jag åt som vanligt när jag var gravid. Vilket inkluderade kalla såser emellanåt, skinka och liknande på bufféer osv. Jag undvek dock opastöriserad ost samt kallrökt och gravad fisk. Östersjö- och insjöfisk äter jag inte normalt sett heller, men annars är det väl lämpligt att undvika det också (pga miljögifter). Visst finns det en liten, liten möjlighet att man får i sig en mindre bra bakterie, men det är en LITEN risk.
 
Sv: mat när man är gravid

Låter bra! Jag var så noga under första graviditeten, vågade nästan inte äta ngt. kallt på restauranger/caffeèr, men jag tycker att det är svårare denna gången då jag ofta har ettåringen med mig, då blir det att man äter det man kan när man kan...

:bow:
 
Sv: mat när man är gravid

Tror inte att man behöver vara så petig. Det finns en del saker som man inte bör äta, men i allmänhet kan man leva som man bör göra innan man blir gravid. :) Nu har jag inte varit gravid själv, så jag är ingen expert. Men som i allt finns hysterier och överdrifter även när det gäller graviditet. Njut av livet, och tänk på din hälsa. Så ska det nog gå jättebra. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 091
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp