måste ha bett vid ridning i tätort?

Migo

Trådstartare
På lördag skall jag rida inne i en mindre stad på ett medeltidsarrangemang. det komemr ju att vara en hel del folk och mycket ljud etc.

nu är frågan, finns det lagstiftning på att jag måste ha BETT på hästen vid ridning i tätbebyggd ort?
jag rider på ett sidepull i vanliga fall, och märren går som en klocka på det.

Sv: måste ha bett vid ridning i tätort?

Nej, det gör det inte.
Det är upp till dig och ditt omdöme samt kunskap om hästen som avgör, hur du gör.

För min del, handlar det om ifall hästen klarar stadsmiljön och, som i ditt fall, allt folk. Inte vad man "styr" den med.

LIA

Är det i Arboga? Ursäkta, det hade inte med din fråga att göra men jag blev lite nyfiken.

japp det är i Arboga;) ska dock inte rida i tornerspelen, bara rida runt och titta på folk. bor bara ett par mil därifrån, så det känns lagom långt att åka med hästen:)

tack!
tror att jag kör på en stång-kapson variant, så är jag iaf på säkra sidan, kan rida enbart på kapsonen men ändå ha stången där...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama