Måste bara få visa min lilla sadelbock!

Martina_m

Trådstartare
Haha, skulle från början bara vara en liten slarvig tillfällig sadelbock nu under sommaren.

Att en liten enkel konstruktion kunde bli så himla bra (enligt mig iaf :D) och anpassad efter min hästs sadel :laugh:.

Här är en bild iaf!

IMG_20120624_130623.jpg

Har tidigare sett en sadelbock på Blocket som jag blev så såld på! Denna är ju en väldigt nerbantad version, men jag är nöjd ändå ;).
Har ni någon sadelbock att visa :idea:? Med några smarta lösningar kanske?

Haha, för den som missat, så är jag nöjd som ett litet barn på julafton :p

Sv: Måste bara få visa min lilla sadelbock!

Väldigt fin, och kul att den matchar uteplatsen så fint :p

Hihi, pappa kunde bara erbjuda en färg, och det var den som finns på knutarna till huset ;) Helt ok tycker jag!

Måste bara tillägga, att det var himla bra att ha ett litet "hål" mellan plankorna som sadeln kommer ligga på. För det gör den lätt att bära/flytta på!

(Tänkte att NÄR (om) jag köper mig en sadel till, så ska denna stå inne på golvet i garderoben med den sadeln, eftersom det bara finns en sadelhängare/häst i sadelkammaren. Och dessutom slipper man fixa med garderoben med sadelhängare och förstärkning på baksidan.)

Senast ändrad:

Denna ritade jag upp och snickrade ihop med lite hjälp av pappa, är verkligen kanonnöjd med den :D

sadelbocken_jag_pappa_snickrade_ihop_igar_eller_ja_pappa_gjorde_det_mesta_jag_hjalpte_till_och_sa_160934476.jpg

Kör samma tema på sadelhängarna.
sadelhngarna-m-008_159172670.jpg

Gud vad sugen jag blev på att måla när jag såg den där! :D Det är något fantastiskt terpeutiskt i att bygga och, framför allt, måla saker.

Riktigt snygg bock också!

Men ååh, vill minnas att den jag såg på Blocket såg ut precis så :idea:!!!
Ville ha en sån så himla mycket (även om jag faktiskt inte har någon som helst plats för den :grin:), så sparade ner bilder för att be min pappa göra en sån åt mig. Men det var något år sedan nu, och den iden har blivit bortglömd.
Den verkar superbra! Verkligen optimal i en sadelkammare när man ska putsa av sadeln och sånt!

Snygg sadelhängare dessutom! :laugh:

Haha, ja det är en bra underhållning/sysselsättning att pyssla med :laugh:

Tack, vad kul att ni gillar den! Nästan så man skulle börja sälja dem haha :) Det är så smidigt med hyllan nedanför med där man kan ha stigbyglar osv, har tänkt sätta en krok på sidan med där man kan hänga typ en handduk medans man smörjer :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka