Markering mörk häst?

Leeelot

Trådstartare
Ni som har mörka/svarta hästar som klipps: med vad markerar ni linjer på hästen där den ska spara päls?

Jag freestylar... Men borde kanske ta till mig tipsen i den här tråden så ponnyerna får se lite mer anständiga ut i fortsättningen :angel:

frihand, ev drar med fingret, brukar mest gå efter hästens muskler när jag klipper, det blir smidigare att få det jämnt på båda sidorna då :).

Har använt en silverpenna.. Och sen naturliga riktmärken på kroppen. Min häst är lagom sned hela han så det får vara lite skevt. Det är ok. :)

Liknande trådar

Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 268
Senast: fijja
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
950
Senast: Amha
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka