Markering mörk häst?

Leeelot

Trådstartare
Ni som har mörka/svarta hästar som klipps: med vad markerar ni linjer på hästen där den ska spara päls?

Jag freestylar... Men borde kanske ta till mig tipsen i den här tråden så ponnyerna får se lite mer anständiga ut i fortsättningen :angel:

frihand, ev drar med fingret, brukar mest gå efter hästens muskler när jag klipper, det blir smidigare att få det jämnt på båda sidorna då :).

Har använt en silverpenna.. Och sen naturliga riktmärken på kroppen. Min häst är lagom sned hela han så det får vara lite skevt. Det är ok. :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
685
Senast: Amha
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
906
Senast: BoYo
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: lennox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka