Markering mörk häst?

Leeelot

Trådstartare
Ni som har mörka/svarta hästar som klipps: med vad markerar ni linjer på hästen där den ska spara päls?

Jag freestylar... Men borde kanske ta till mig tipsen i den här tråden så ponnyerna får se lite mer anständiga ut i fortsättningen :angel:

frihand, ev drar med fingret, brukar mest gå efter hästens muskler när jag klipper, det blir smidigare att få det jämnt på båda sidorna då :).

Har använt en silverpenna.. Och sen naturliga riktmärken på kroppen. Min häst är lagom sned hela han så det får vara lite skevt. Det är ok. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: lennox
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
Anläggning Hur bra är bromsfällor egentligen? De svarta bollarna. Är de värda sitt pris? Har en skogshage med rätt mycket broms, blåser tyvärr...
Svar
3
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama