Bukefalos 28 år!

Markbom i galopp..

E

Estelle

Hur långt ifrån hindret ska man lägga den nu igen ungefär ? hindret är ungefär 1 m. JAg måste träna upp min avståndsbedömning nämligen :smirk:
 
Om du hoppar i relativt lugn och balanserad galopp ska du lägga den ca 2.80 från hindret. Givetvis kan du ändra om det inte passar din häst, det viktiga är ju att det känns som bommen är till hjälp och inte ivägen för att avståndet inte stämmer.
 
Det är olika från häst till häst...
men kanske du kan titta på när hästen hoppar utan bom först och kanske se vart den borde ligga.
Men 2.80 är väl vad som gäller generellt...
kram
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
445
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp