charmant
Trådstartare
Var på en av våra ridskolor härom dagen och skulle titta på när min hästs(kanske nya skötare red)Usch...vad fick ja se.Ryttarna satt och slet och sågade hästarna i munnen,bankade dom i magen,satt på fel sitt ben mm.Dessa ryttare skulle ha ridit i mellan 6-8 år!!!Varför säger inte ridläraren till när ungarna gör fel???Hon stod bara i mitten och glodde mer eller mindre.Sen i stallet så hade väldigt många av hästarna krubbitar ringar runt halsen,en häst stod och vävde och en annan stod och drog i en planka så spikarna blottades bakom den,,,,jag sa till en tjej som jobabde där vad hästan höll på med och det svaret jag fick var att hästen brukar göra så????Det såg inte ut alls som att hästarna trivdes i vare sig ridningen eller stallet.Varför är dfet så här på många ridskolor??Vi har två ridskolor här och den ena ska vara såååå bra men jag tycker att hästarna ser ut som robotar....dom tillåter precis vad som helst från ungarna osv.Dom står där in bankade i sina spiltor osv.Och själv är man jätte noga med att ens egen häst ska få vara ute minst 8 timmar per dygn,få maten på ungefär samma tider varje dag,ridas på ett så skonsasmt sätt som möjligt,få vara i fred när den äter,inget ska skava eller ligga fel på den osv osv.....
Jag säger bara ,....ridskolehästar måste ha psyke av stål eller så lyckas dom stänga av totalt.Det är klart det är bra att det finns ridskolor men skulle dom inte kunnas bättre för hästarna,lag på box tex??Vad tycker ni?
Jag säger bara ,....ridskolehästar måste ha psyke av stål eller så lyckas dom stänga av totalt.Det är klart det är bra att det finns ridskolor men skulle dom inte kunnas bättre för hästarna,lag på box tex??Vad tycker ni?