Mångalen?

Det är ett släktdrag, att sova dåligt vid fullmåne. Mormor, som är borta sen länge, mamma och jag har varit, är likadana. Men i natt har jag sovit hyfsat. A har varit här, fixat säng, strumpor och burit ut sopor. Så nu ska väl jag fundera på något att äta på...

värdefull.jpg

Idag ska man bry sig om sig själv lite extra, vi är värdefulla även om det är svårt att se det själv i bland. Det är en dag att skämma bort sig lite extra.

Ja, det är nog så. Jag ska försöka sk(r)ämma bort min huvuvärk. Jag såg att mitt favoritbageri har massor av gårdagsbröd till halva priset. Jag ska se om jag kan ta mig dit och in genom dörren... Jag såg något om hasselnötsbröd... (mums), vem vet, de kanske har olivbröd också.

Jag stack bort till mitt hembageri och kostade på mig en kopp kaffe m smörgås o pratstund med ägaren, samt köpte med ett surdegsbröd med äpple och hasselnöt, till i morgon bitti. :)

Det var kallt ute, trots att solen sken, så resten av dagen tillbringades framför TV och datorskärm som vanligt.

E var nyss här, för kvällstitten. Lite datorspel, för att kolla över trupper och annat innan sänggång.

partnership.webp

Var inte rädd för ensamheten och mörkret, på andra sidan väntar bättre dagar. Och det du länge önskat/affirmerat kommer till dig.

Ja, låt oss hoppas det då, att pandemin går över, restriktionerna släpps och att jag kommer iväg till Teneriffa i höst. ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Lägenheten mitt emot min, är likadan som min 2 r o kv 45 kvm, med uteplats men spegelvänd. Jag har bott här i 12 år i år och trivs som...
Svar
0
· Visningar
792
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama