Makrill ränder i pälsen

golden_tinka

Trådstartare
Vet inte hur jag ska förklara det bättre..:crazy:
Min katt får det i samband med fällning och har alltid fått det..

Nu till min fråga, är det vanligt?

Har själv aldrig sett det på nån annan katt, men det är ju inte så ofta man ingående studerar andras katter heller...;)

Sv: Makrill ränder i pälsen

Hästar kan ju få sånna ränder på hovarna om dom får näringsfattig eller väldigt varierande kost, kan det vara något sådant? Vad ger du honom/henne för mat? Har aldrig sett det hos katt innan, men det kanske nån annan har. Eller så har h*n bara sån struktur på pälsen :)

Aldrig sett! Va coolt det såg ut, mrn jag har ingen aning om varför.

Hmm, nja kanske.
han får torrfoder och BARF, fick förr bara friskies. och ränderna har alltid kommit tillbaka år efter år..:crazy:

han har även vågig päls på insidan frambenen, så kanske är det strukturen på på pälsen som gör det..;)

Det ser ju ut som han använt en minivåffeltång (sån där som var poppis på 80-talet) :rofl:

Är pälsen småvågig eller är det bara som det ser ut?

Weird! :eek: Aldrig sett förr, bara att det kan bli skivigt pga fet päls eller dålig mat.

Jag har försökt kolla, men jag tycker inte den ser vågig ut!
däremot är hårstråna flerfärgade.. eller hur man ska förklara det..

Hmm, ja skivig är den inte, förr kunde den bli det men nu har får han bättre mat..;)

Jag har försökt kolla, men jag tycker inte den ser vågig ut!
däremot är hårstråna flerfärgade.. eller hur man ska förklara det..
När håren har olika färband betyder det oftast att katten är mönstrad, men jag har aldrig sett dylikt mönster ;)

Gjorde precis en nogran granskning av hans hår, underhåren är lite vågiga, varje våg så att säga har olika färger. svårt att förklara ska se om jag kan fånga det på bild..;)
överhåren är långa 3-5cm och helt raka, mörggrå ytterst och ljusare innåt kroppen.

Så där ser min gamla måsse-gubbe ut under täckhåren. Alldeles vågig!

Din katt är en ny "norskskogskatt"-renrasig rexblandning! :rofl:
Äsch, sorry, kom just från Blocket. :smirk:

ha ha, nä det är en storstadskatt korsad med bondkatt! som kommer från fastlandet och är därför stor, långnäst och grå istället för röd som alla ö katter är!:)
Och krulli inunder..

Synd att han är kastrerad, annars hade han vart ett intressant tillskott till blandrasaveln!:D (ironi)

Lustigt, jag har faktiskt heller aldrig sett det! Min ena katt hade dock liknande tvärgående ränder på hårstråna på huvudet när han var bebis, syns lite på den här bilden. Han var randig "på fel håll" så att säga. :) Det försvann dock och har aldrig kommit tillbaks.

cirrus002.jpg

/Erica

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.