maincoon!!

LadySara

Trådstartare
dessa katter är juh bara helt underbara.. en kompis har 3 stycken mamma pappa å dotter. dock är pappan kastrerad nu. han är STOR.. väger 9kg.. brukar dessa katter väga så mycket?? är itne så hemma på katter...

jag har en maincoon. Han är dock bara bebis ännu. Men en vuxen Maincoon kan väga upp till 12 kg. :)

Jag är sååå sugen på att köpa en Maine Coon!!! Det finns faktiskt en uppfödare här i Löddeköpinge (nästan granne med oss...) men jag har inte varit och tittat på deras katter. Tänkte ta och göra det och se om man kan "beställa" en kattunge!

Kan du inte berätta lite mer om rasen och om din kisunge? Var har du köpt den?

Min mamma har mainscoon uppfödning. Har en kull me kattungar nu :love: jätte söööta!
Vi har 4 st vuxna maine cooner. Jag har hållt i en katt som väger 12 kg! Så maffig!! :love:
kolla gärna in på min mammas Hemsida : www.powercoons.com

Vi köpte honom någonstans ner mot gävle (tror jag) :confused:
det var mina föräldrar som hämtade honom.

Men han är en busig liten Maincoon med stora toffsar i öronen och jättestora tassar :D .
Det är en hemskt trevlig ras!

Så oerhört- stört häftiga kissemissar alltså! Helt otroliga! Känner en katt som är korthårig men som har Mainecoon i sig- och vilken PÄLS!! :D

:rofl:

:banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: Svartkatt
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka