Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Den där behöver inte vara galet stor. Jag ser ungefär likadan ut om jag bär en stor MCO eller skogkatt-hane. De är ju långa i kroppen, och har mycket päls.
8-10 kg är inte ovanligt, uppåt 12 finns allt också.
Mammas coon skullenog vara likal lång om man drog ut honom sådär, dock har han ett mindre huvud. Tror inte bilden är fejk, däremot tror jag att katten säkert väger uppemot 17 kilo för den är tamejfan smällfet
Pappas Maine Coon (kastrerad hane) är ungefär i storlek med den på bilden.
De har rätt så mycket päls som luras lite men visst är de stora! Förvånansvärt hur fort man vänjer sig vid storleken på dem medan besökare tappar hakan när kisse tittar fram
Tjejen kan ju vara jätteliten med
Vår maincoon vägde i sin glans dagar runt 14 kg, massor av muskler och massor av päls Main coonens tassar är större än tassarna på min jack russel/dansk-svenskgårdshund och maincoonen har lika grova smalben som en normal schäfer
Vår korsning (50 coon / 50 norsk skog) är nu 4 och kan förmodligen växa lite till. I dag lägger han lätt framtassarna på köksbänken när det är matdags, inte är det svårt att nå när man står på golvet inte! ;-) Vikt ca 8 kg, och det är inte ett uns överhull. Så visst kan de bli rätt rejäla ...
MCO=Stora men snälla, har inte hört många som har MCO som har en som är farlig dom är skiiit gosiga och vill mysa hela tiden Världens gulligaste katter
Åh, när jag och sambon flyttar till hus vet jag precis vad mina två kissekatter ska få för kompis.... Det är "skaffa MCO först, fråga sambon sen" som gäller va?
Main Coons är underbara! Min tjejs bror är nog lika stor som den katten. Det är trots allt världens största kattras. Säger jag som matte till en liten MCO tonåring som bara väger runt sex kilo. Så nu ska hon bara växa tre år till, sötnosen.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.