Minerva

Trådstartare
Är det verkligen sant?!
Blir dom så stor ni som har denna ras??
coonbig.jpg


Eller är det fejk?
 
Sv: Main Coon

Den där behöver inte vara galet stor. Jag ser ungefär likadan ut om jag bär en stor MCO eller skogkatt-hane. De är ju långa i kroppen, och har mycket päls.

8-10 kg är inte ovanligt, uppåt 12 finns allt också.
 
Sv: Main Coon

Nädå, denna bild behöver då inte vara fejkad. Vi har haft en blandraskisse men norsk skogkatt i och han vägde drygt 10 kg. :)
 
Sv: Main Coon

Mammas coon skullenog vara likal lång om man drog ut honom sådär, dock har han ett mindre huvud. Tror inte bilden är fejk, däremot tror jag att katten säkert väger uppemot 17 kilo för den är tamejfan smällfet :eek:
 
Sv: Main Coon

Pappas Maine Coon (kastrerad hane) är ungefär i storlek med den på bilden.
De har rätt så mycket päls som luras lite men visst är de stora! Förvånansvärt hur fort man vänjer sig vid storleken på dem medan besökare tappar hakan när kisse tittar fram ;)
 
Sv: Main Coon

Tjejen kan ju vara jätteliten med;)
Vår maincoon vägde i sin glans dagar runt 14 kg, massor av muskler och massor av päls:love: Main coonens tassar är större än tassarna på min jack russel/dansk-svenskgårdshund och maincoonen har lika grova smalben som en normal schäfer:D
 
Sv: Main Coon

Vår korsning (50 coon / 50 norsk skog) är nu 4 och kan förmodligen växa lite till. I dag lägger han lätt framtassarna på köksbänken när det är matdags, inte är det svårt att nå när man står på golvet inte! ;-) Vikt ca 8 kg, och det är inte ett uns överhull. Så visst kan de bli rätt rejäla ...
 
Sv: Main Coon

MCO=Stora men snälla, har inte hört många som har MCO som har en som är farlig :p dom är skiiit gosiga och vill mysa hela tiden :) Världens gulligaste katter :)
 
Sv: Main Coon

Åh, när jag och sambon flyttar till hus vet jag precis vad mina två kissekatter ska få för kompis.... :love: Det är "skaffa MCO först, fråga sambon sen" som gäller va? ;)
 
Sv: Main Coon

Main Coons är underbara! Min tjejs bror är nog lika stor som den katten. Det är trots allt världens största kattras. Säger jag som matte till en liten MCO tonåring som bara väger runt sex kilo. Så nu ska hon bara växa tre år till, sötnosen.:D
 
Senast ändrad:
Sv: Main Coon

Gud vilken härlig färg! Finns han på din hemsida? (har för mig att det är din jag brukar hålla koll på. :o )
 
Sv: Main Coon

hihi!:D
Nja hemsidan är inte uppdaterad på ett tag.så det står nog bara hans namn där, ingen bild ..
han är cremesilvertabby:love:
 
Sv: Main Coon

Han är väldigt, väldigt fin! Skulle vilja ha såna färger på mina kommande bebisar någon gång i framtiden. Vilka linjer är han från? :)
 
Sv: Main Coon

Tack så mycket! :) Det där var en bra påminnelse för jag har glömt att skicka in min lilla tjejs stam! :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp