Magnussons

Sv: Magnussons

Mina har ätit Magnusson M&B i ½ år. Äntligen ett foder som fick min hunds mage att fungera perfekt! Ser inga nackdelar med det.

Just det, bra att du skrev det, var just "meat an biscuits" jag avsåg.

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter av Magnussons foder överlag..allergier mm

Mkt bra erfarenheter. Arne blev magsjuk en period, och ville inte äta, sen fick vi Magnussons M&B, och han åt! han äter det fortfarande, mår toppen. Han får ha det i vatten, för bitarna är ganska stora.

Har tre hundar som alla äter Magnussons. Har inget negativt att säga tvärtom!
En av hundarna var dålig imagen när han kom, blev kraftigt sämre vid foderbytet men jag höll ut och magen är numer kanon!

Måste bara fråga, på vilket sätt blev han dålig/sämre i magen? Diarré? Vad gjorde du för att bryta i så fall? Eller du bara höll ut och fodrade på och så löste det sig av sig själv? I så fall, var det inte jobbigt för hunden? *bara nyfiken*

jesper var "hård" i pälsen och inte direkt lös i magen men han sket kopiösa mängder av ljust mjukt bajs när jag fick honom.
Jag gjorde tvärt emot vad alla säger, jag bytte foder över en natt.
Efter första veckan, gick det över till en lite mörkare nyans lös sörja:crazy: .
Jag tog bort hälften av givan och gav honom en massa ris i tre veckor. Magen blev bättre. Tyvärr blev han där chokladförgiftad och inlagd på sjukhus.
Väl hemma igen så fick han enbart ris en vecka sedan började jag ge av fodret och ökade succesivt upp till dagsranson. Idag har hans löshull försvunnit, han har mjuk och glansig päls:)

Har i vart fall beställt en säck meat & biscuits nu, ska bli spännande att testa.

Lustigt! Vilket sammanträffande!

Idag på lunchen pratade vi om hundfoder.
De som hade Magnusson var jättenöjda!

/Frans

Jag köpte min första säck magunusson meat and biscuit för typ 3 veckor sedan och är heel nöjd!
Jag har gett min Doggy (som han fick hos uppfödaren) sen bytte vi till Royal Canin och sedan bytte vi igen eftersom han inte tyckte om det och blev dålig i magen, då bytte vi till Nutro choice som han inte heller tyckte om... kräsen liten hund jag har... men nu har vi änligen hittat ett foder som både funkar för magen och som han verkligen gillar. Förut när det var mat dax spang han och gömde sig :crazy: nu sitter han som klistrad vi käksbänken och vänara på maten :)
Jag har bara bra erfarenher att dela med mig av!

*kl*

Fick säcken igår. Måste säga att det var otroligt snabb leverans, de måste ha skickat säcken samma dag som jag beställde den.

Har nu börjat ge honom 2/3 av gamla maten och 1/3 av den nya. Får väl utvärdera om någon månad när jag ser hur hull och annat utvecklats sig. Min hund är inte alls kräsen utan äter i princip allt, så ner i magen for det i alla fall snabbt.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Migo
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur