Magneter vs Back on track

Z

Zussami

När man läser om hur magneter och BoT fungerar så verkar de funka likadant och ha samma effekt. Är det så?
Är det någon som märker skillnad på magneter och BoT?

Och hjälper det förresten överhuvudtaget? Eller går det lika bra att bara linda med värmande fleece-lindor?

(Jag hade eventuellt tänkt ha magnet- eller BoT-padar på benen för överansträngda kotor.)

Sv: Magneter vs Back on track

jag kan svara om magneter för mig själv. jag har svår fibromyalgi och har magnethalsband. Det är suveränt:D om jag tar av det går det ett par timmar och jag kreverar av smärta, har väninnor båda med samma erfarenhet. bot fungerar ochså mycket bra, det värmer så man blir mjuk i musklerna och därav mindre smärta. på häst har jag inte behövt pröva enu(peppar peppar). Jag kan starkt rekommendera bägge produkterna, funkar dom på mig så borde de funka på häst med:idea: Massor använder det till djur och har bra resultat. Absolut värt att pröva, det blir ju inte farligt iallafall om det inte funkar:)

Glömde svara på frågan, jag tycker magneterna gör mer nytta än bot hur de funkar vet jag inte, men utan gör det fruktansvärt ont

Magneter är bättre! Ger bättre genomströmning! Men man ska vara försiktig med invänjningen!! Tänk oxå på att hästar kan reagera olika! Mina hästar har svarat bäst på pluspolen medan det tex står att man ska använda minuspol...beror lite på vad det är för fel på hästen..har den ingen inflammation hade jag tagit pluspol sidan...

Magneter är mycket bättre än BoT.
Det har tom nu gjorts studier på SLU på bägge och då kunde man mäta en ökning på typ 30% för blodflödet med magnettäcke.
När de mätte BoT (keramiska fibrer) var det ingen blodflödesökning över huvud taget ... +-0 (!!!).
Studien hittade jag på Magnet Health´s hemsida (www.magnethealth.se)

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 764
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 937
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka