Må bratips i värmen

Robbansmatte2

Trådstartare
32 grader i skuggan nu. Förutom alla normala tips, har ni golv av tegel,sten eller linoleum, blöt dem och låt dem vara blöta. Ät picklade grönsaker med grovt hassalt tex gurkor och doppa i saltet. En gång till fm fika😊 och en gång på efm. Kokt potatis går också utmärkt att doppa. Om hemma gå i blöt Tshirt ute. Gå in och sov middag om det går.

Sov med en kylklamp eller två i sängen! Placeras med fördel i ett örngott och läggs vid heta punkter som tex nacke, handleder eller helt enkelt där det känns bra.
Kyldyna är också bra, men det är nog inte lika vanligt att man har liggandes hemma bara sådär, som med kylklamp. Man kan också frysa in vatten i en plastflaska om man saknar kylklamp.

@Frokennordberg
Så gör jag! Fast jag lägger kylklabben en timme före läggdags på kudden så den blir sval. Sen tar jag 2 st och lägger i ett badlakan vid gränsen och lägger fötterna på vid behov under natten.

Superskönt! Och i morse hade ena katten hittat handduken med kylklabbar och sov som en stock.

32 grader i skuggan nu. Förutom alla normala tips, har ni golv av tegel,sten eller linoleum, blöt dem och låt dem vara blöta. Ät picklade grönsaker med grovt hassalt tex gurkor och doppa i saltet. En gång till fm fika😊 och en gång på efm. Kokt potatis går också utmärkt att doppa. Om hemma gå i blöt Tshirt ute. Gå in och sov middag om det går.

Jag tycker ju att fuktig värme är mycket jobbigare än torr så jag hade inte velat blöta ner luften mer än nödvändigt.

För mig funkar det att ta ett bad i havet. Svalt och skönt även om det är rätt varmt nu det också. Annars tycker jag att värmen är rätt skön fortfarande så länge det inte är för hög luftfuktighet. Precis efter regn är det lite jobbigt om det samtidigt är höga temperaturer.

Jag får nog stoppa kylklampar i byxorna i morgon om jag ska överleva. Arbetsbyxorna är så täta och plastiga och i denna värme är det snudd på outhärdligt och vi måste ha dom :arghh: finns inga alternativ :rage: I morgon ska det dessutom bli 33 grader :wtf:
Men ett par tunna kylklampar i benfickorna kanske :idea: Det borde väl gå?

Kyldyna för hund ska tydligen vara nice. Bara att lägga under lakanet, det blir kallt av sig självt när man lägger sig.

Blomspruta och efterföljande fläktande med fläkt eller solfjäder är skönt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka