Lysrörsarmatur och täckeshängare

J

jezzibell

Har följt lite olika trådar här och har själv gått på "Säker häst"-kurs.

Nu hade ju min elektriker köpt in "fel" lysrör, men jag ringde till han som utför besiktningar. Han sa:

IP 65 F (utan D) är okey om det är ett nybyggt stall. Detta godkänner dom :bow: (äldre stall kan det vara värre med).

Ringde även till Agria för att fråga om täckeshängare, jag har ju just köpt sådana som är lite bredare mellan dörr och stång.
De godkänner täckeshängare på boxdörren med öppningsbar lucka, om den har detta större avståndet (ca 25 cm), medans de inte godkänner de som är en dm.

Så, nu vet ni det :) :p
//Jezz

Sv: Lysrörsarmatur och täckeshängare

Har följt lite olika trådar här och har själv gått på "Säker häst"-kurs.

Nu hade ju min elektriker köpt in "fel" lysrör, men jag ringde till han som utför besiktningar. Han sa:

IP 65 F (utan D) är okey om det är ett nybyggt stall. Detta godkänner dom :bow: (äldre stall kan det vara värre med).

Ringde även till Agria för att fråga om täckeshängare, jag har ju just köpt sådana som är lite bredare mellan dörr och stång.
De godkänner täckeshängare på boxdörren med öppningsbar lucka, om den har detta större avståndet (ca 25 cm), medans de inte godkänner de som är en dm.

Så, nu vet ni det :) :p

//Jezz

Appropå täckeshängare vill jag tipsa om att inte fästa dem aldeles för hårt, tex med genomgående bult. Vi hade för några år sedan en häst som lyckades med konststycket att stegra sig ute på stallgången och få in ett ben mellan täckeshängaren och dörren. Han var inte lätt att få loss vill jag lova. Som tur var gick det bra då min käre sambo lyckades såga av täckeshängaren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka