Lydnadsbuketräff i Småland!

attheedge

Trådstartare
Idéen kom upp i en annan tråd, att träffas en dag för lydnadsträning!

Hjälpa varandra, puscha och komma med goda råd, prata hund och bara ha det trevligt! (Gärna lite fika med förståss ;) ) Självklart är alla välkomna - oavsett tävlingsnivå eller ambition! Alltså allt från Lykl. 1 - Elit!

Kanske kan vi träffas på en BK, eller hyra ridhus/inomhushall eller något annat bra alternativ! Jag själv bor utanför Vetlanda men åker gärna någon annanstans.

Finns det intresse? Fler idéer, förslag mm.? :laugh:

Sv: Lydnadsbuketräff i Småland!

Jag är på. :)

Eftersom vädret kan vara lite lynnigt så här års tycker jag att ridhus/inomhushall är en bra idé.

Själv finns jag ca 2 mil från Växjö men är flyttbar.

Jag är på! :)

Vi har ju faktiskt en väldigt fin inomhushall i Sölvesborg nu. PM:a om ni vill gå in på hemsidan och kika! Den är VÄLDIGT billig dessutom. Skulle det falla oss på läppen så skulle vi kunna ge oss ut i vildmarken och spåra också. Blir det så bra väder att vi kan vara ute så har BK en mycket rymlig apellplan att vara på :)

(Jag vet att det stod Småland, men jag kunde inte låta bli att föreslå våran hall här nere)

Kul att ni är på! :)

Disen: Jag googlade och det såg riktigt fint ut! Klart värt att kolla upp :)

Jag kan ordna inomhushall oxå, dock inte uppvärmd men med konstgräs. Likaså ridhus här i krokarna ska inte vara några problem att få hyra!

Har ni några förslag på när?

Självklart på :D

Håller med om att inomhus är att föredra, både jag och vovvan är lite frusna av oss;)
Finns norr om Kalmar och är flyttbara. Både söderut, tänkte på Disens inomhushall, och västerut om det passar fler bättre. Kan plocka upp en hund med förare på vägen om någon behöver skjuts. Ge mej ett par veckor så jag hinner få in en mellanvägg i bagagen bara.

Vad det gäller datum så föreslår jag 11 eller 12 feb eller längre fram i mars. Vad passar er?

Jag har en tävling planerad den 12:e, men den 11:e kan jag! :)

Jag har med plats i bilen om någon vill åka med, tar den lille med mig så den stora halvan i buren är ledig!

Då tycker jag vi flyttar fram det till mars. Förslag på datum där? Jag kan än så länge vilken helg som i mars..

Det låter bra, som det ser ut nu så har jag inget inplanerat mer än sista helgen 31/3 - 1/4. När kan ni andra?

Jag har inget inplanerat vad jag vet än så bestäm ni en helg.

KL
Jag har inget emot om vi kan lägga lite spår oxå. :)

Spåra är nu obligatoriskt :D. Likaså träningstävling!

Hallen är uppvärmd och hur skön som helst! Dessutom, som sagt, snorbillig! Jag har kundnummer och allt, vi betalar / h och får vara hur många vi vill utan extra kostnader. Men det beror ju på om ni vill flytta er "smålandsträff" till Blekinge? Då blir det kanske lättare att få med oss lite bukeskåningar också? :P

KL

Jag har flera tävlingar inplanerade (därmed inte sagt att vi SKA tävla då, vi måste vara redo) i slutet av Mars. Både lydnad och bruks.
Första veckan i April? Eller i mitten av Mars?

Alltså, den där hallen lockar verkligen så för min del är det helt ok att ta träffen i blekinge.

Blekinge och uppvärmd hall är helt ok för oss också! Utvidgar gärna oss till småland/blekinge/skåne träff:)

Disen, spårar mer än gärna men håller mej helst till blodspår, funkar det i området? Har inte spårat personspår sen i våras och fortsätter helst med det ett tag till för att slippa förvirra damen.

Här kommer mina förslag på datum.
Fyll gärna på med flera datum och skriv namn vid de datum som ni kan så får vi se när flest (alla?) kan.

10mars tantagda

11 mars tantagda

17mars tantagda

18mars tantagda

Blekinge och uppvärmd hall är helt ok för oss också! Utvidgar gärna oss till småland/blekinge/skåne träff:)

Disen, spårar mer än gärna men håller mej helst till blodspår, funkar det i området?.

Ok :D. Då ser vi lite när vi kan så många som möjligt! Kanske skapa en ny tråd med nytt namn så att flera hittar hit? Tar TS på sig det? :)

Vi har massor och åter massor av mark, så det är bara att köra på! :laugh:

10 mars
tantagda
Disen

11 mars
tantagda
Disen

17 mars
tantagda
Disen

18 mars