Lusernpellets - blöta eller ej?

Centaur

Trådstartare
Blöter ni lusernpellets? Mina hästar äter inte uppblötta, dom tycker det är äckligt.. :crazy: Därför ger jag mest hack istället, och bara nån desiliter ouppblött pellets varje mål.

Men hur mkt pellets vågar man ge utan att blöta? Och varför är det så spec med lucernpellets, är väl ingen skillnad från andra sorters pellets eller? :confused:
Mina äter müsli, så det är inget jag har funderat över.....
 
Några dl har jag gett tort iaf... Har aldrig vågat prova mer, men man kan säkert ge mycket mer. Det står ju bara att man bör blötlägga på säcken, så det borde ju vara mest för dom som ger kilovis... :confused:
Lusernpellets sväller mer än vanliga pellets (groov har jag), och blir mer som "gröt", tycker jag...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Vad är det för fel på den? Kan jag ha fått ett dåligt parti? :confused: Har köpt fem säckar och hästen tycker inte alls om det...
Svar
9
· Visningar
2 407
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min unghäst äter Krafft havrefri müsli, men ska gå över till Mustang då det är billigare och havrefritt - havren går direkt upp i...
Svar
9
· Visningar
3 061
Senast: Tinda
·
Foder & Strö Vi har två hästar på lösdrift som går medelmåttigt arbete, tränar ibland dressyr, ute i skogen, körs långa sträckor för vagn och rids...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp