Lusern - kostar vad???

C

Cathrine

Vad kostar Lusern?

Finns det i olika varianter?

Kan man byta ut det mot något annat rakt av?

MVH
Cathrine

Sv: Lusern - kostar vad???

Det finns i pelletsform (bör blötläggas) och i stråform (bla krafft har)

Det billigaste jag har hittat är 112kr (30kg) pellets, annars brukar det ligga runt 120kr.
Strån är lite dyrare ca 145kr (25kg?)

hm strå räknas ju som grovfoder så det kan du säkert byta ut hö emot. Men med alla foderövergångar ska man ju ta det lite lungt.

Sv: Lusern - kostar vad???

Det finns många tillverkare som har lucern i sitt sortiment, och värdena kan skilja något.

Jag köper Kraffts lucern hackat strå på Granngården, 120:-/25 kg. Pellets kostar 110:-/25 kg. De har samma värden, om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse