Lusern - kostar vad???

C

Cathrine

Vad kostar Lusern?

Finns det i olika varianter?

Kan man byta ut det mot något annat rakt av?

MVH
Cathrine
 
Sv: Lusern - kostar vad???

Det finns i pelletsform (bör blötläggas) och i stråform (bla krafft har)

Det billigaste jag har hittat är 112kr (30kg) pellets, annars brukar det ligga runt 120kr.
Strån är lite dyrare ca 145kr (25kg?)

hm strå räknas ju som grovfoder så det kan du säkert byta ut hö emot. Men med alla foderövergångar ska man ju ta det lite lungt.
 
Sv: Lusern - kostar vad???

Det finns många tillverkare som har lucern i sitt sortiment, och värdena kan skilja något.

Jag köper Kraffts lucern hackat strå på Granngården, 120:-/25 kg. Pellets kostar 110:-/25 kg. De har samma värden, om jag inte minns fel.
 

Liknande trådar

Tjatter Har sett att det har blivit populärt igen. Funderar på att köpa en varsin till min väns barn och ge dem i present. Det finns många...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Barbabelle
·
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 138
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 982
Senast: super
·
Fordon Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 496
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp