F

FridaWidell

Hej.

Vad säger ni. Jag funderar på att ha min häst utstallad halva året (vintertid, ca okt-mars) där hästen får gå ute i hagen endast från ca 8 till 16. Och sedan på andra delen av året ( apr-sep) låta den gå på lösdrift.

Vad är folks åsikt om det? Låter det fungerande? :confused:

Mvh

Sv: Lösdrift

visst kommer det till att fungera.
man kan dock fundera över vad hästen tycker om att byta kompisar. min pålle blir grinig när hon blir instängd i box efter betet (så nu ska vi flytta till lösdrift :banana: )

Visst fungerar det.
Min Best stod uppstallad till mitten av maj, sedan gick hon ute dygnet runt t o m oktober.
Jag kommer troligen att göra likadant i år.

Immer

Okej. Tack för svaren! :)

Skulle tycka det var underbart att kunna göra på det viset, både för mig och hästens skull. Tycker att det är skönt på vintern att man vet att man har ett stall och box att mysa och ta hand om hästen i, när det är så kallt och mörkt ute. Men att på den ljusare perioden kunna va hästen ute dygnet runt låter ju underbart skönt.

Kram på er!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
845
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 827
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: netschjen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama