Lösa benbitar

Sv: Lösa benbitar

Je, de går att operera bort.
Det finns nog dock fortfarande ganska många hästar som traskar runt med lösa bitar utan att ha ont av dem.

min vallack hade problem med lösa benbita, han blev svullen vid hasen så det var så jag märkte att något var fel.. vi åkte och röntgade och det visade sig att han hade lösa benbitar, ringde en atg klinink och bokade tid för att ta bort dem. sagt och gjort och jag fick betala självrisk+ 20% av vad operationen kostade!
Om inte hästen har problem med bitarna så får du ingen ersättning utav försäkringsbolaget.
Som tur var slapp jag betala hela kalaset själv :smirk:

märkligt att jag hittade den här tråden just nu :p

Satt och funderade på om människor kan ha lösa benbitar?

haha fast det är inget man kan operera bort eller? :p
hade ju vart ganska praktiskt annars

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 601
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Mia_R
·
Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna