Lyan
Trådstartare
Min hund löpte i augusti förra året enligt hon jag fick henne av, sedan löpte hon inte förrän i juni och nu löper hon igen Hon visade tecken på skendräktighet med att bädda och göra bo bland mina strumpor men när det var över så började hon löpa igen och nu höglöper hon. Jag tog över henne sista oktober och då var hon sjuk så det har blivit en bukoperation och sedan en massa småsaker på löpande band. Jag räknar dock henne som helt frisk sedan ett par månader tillbaka.
Kan flytt, operation mm påverka löpet så långt efter eller kan det vara symptom på livmodersinflammation? Hon är pigg och glad, äter och dricker som vanligt men kissar oftare (vilket ju är normalt vid löp). Jag är livrädd för livmodersinflammation men samtidigt är jag rädd för att kastrera henne pga risken för sammanväxningar och andra problem av två bukoperationer. Eller överdriver jag den risken?
Kan flytt, operation mm påverka löpet så långt efter eller kan det vara symptom på livmodersinflammation? Hon är pigg och glad, äter och dricker som vanligt men kissar oftare (vilket ju är normalt vid löp). Jag är livrädd för livmodersinflammation men samtidigt är jag rädd för att kastrera henne pga risken för sammanväxningar och andra problem av två bukoperationer. Eller överdriver jag den risken?