F
frida_
Är det någon som har nån avkomma från honom? vi har två och jag vill därför höra hur era är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Halloj, kul att se dig här.....
Jag har en 2 årig hingst efter Bobban.
Jag började tidigt med honom, sk. Imprint Training, så han var bara en dag gammal när jag satte på honom grimman. Han var med i sin första Halter-show vid 3 månader, (en special klass för föl och unghästar), där han fick mycket goda betyg i uppförande. Detta beror ju på att jag tränat honom hela tiden samt övat många sk trailhinder med trånga passager, gå genom vatten, gå under pressening, samt att jag övat mycket på de sju lekarna enligt Pat Parelli. Har lite problem med att lyfta bakfötterna, men detta uppstod efter att en inkompetent hovslagare gjort honom osäker och rädd om bakbenen när han skulle verkas en gång.
Annars kommer jag nog behålla honom som hingst, han är snäll och mjuk och följsam. Lär sig lätt och är villig att följa mig hela tiden.
Kanonfin kille med andra ord!
Det visste jag faktiskt inte, vad har du nu då?
Jag har aldrig träffat någon avk själv men har "hört" att vissa av dem kan upplevas som ganska tuffa i psyket och det är ju bra till vissa ryttare/inriktningar och mindre bra till andra.
Hur är dina?
okej, nu har jag en halvbror till han med hajen som mamma Han är lite trevligare än den andra så jag och mamma bytte:smirk:
Hur går det med eran då? skulle inte hon ha föl nu?
Hihi, praktiskt med morsor..
Jodå, kärringen ska kläcka i mitten på april så nu väntar vi med spänning...