Lone bright star..

F

frida_

Är det någon som har nån avkomma från honom? vi har två och jag vill därför höra hur era är:bump:

Sv: Lone bright star..

Hihi, ja en annan är ju mer eller mindre inventarie här....;)

Senast ändrad:

Jag har en 2 årig hingst efter Bobban.
Jag började tidigt med honom, sk. Imprint Training, så han var bara en dag gammal när jag satte på honom grimman. Han var med i sin första Halter-show vid 3 månader, (en special klass för föl och unghästar), där han fick mycket goda betyg i uppförande. Detta beror ju på att jag tränat honom hela tiden samt övat många sk trailhinder med trånga passager, gå genom vatten, gå under pressening, samt att jag övat mycket på de sju lekarna enligt Pat Parelli. Har lite problem med att lyfta bakfötterna, men detta uppstod efter att en inkompetent hovslagare gjort honom osäker och rädd om bakbenen när han skulle verkas en gång.
Annars kommer jag nog behålla honom som hingst, han är snäll och mjuk och följsam. Lär sig lätt och är villig att följa mig hela tiden.
Kanonfin kille med andra ord!

Jag har en 2 årig hingst efter Bobban.
Jag började tidigt med honom, sk. Imprint Training, så han var bara en dag gammal när jag satte på honom grimman. Han var med i sin första Halter-show vid 3 månader, (en special klass för föl och unghästar), där han fick mycket goda betyg i uppförande. Detta beror ju på att jag tränat honom hela tiden samt övat många sk trailhinder med trånga passager, gå genom vatten, gå under pressening, samt att jag övat mycket på de sju lekarna enligt Pat Parelli. Har lite problem med att lyfta bakfötterna, men detta uppstod efter att en inkompetent hovslagare gjort honom osäker och rädd om bakbenen när han skulle verkas en gång.
Annars kommer jag nog behålla honom som hingst, han är snäll och mjuk och följsam. Lär sig lätt och är villig att följa mig hela tiden.
Kanonfin kille med andra ord!

Okej va roligt! jag har nämligen hört och märkt att dom blir väldigt olika i psyket

jo då det är bara bra! har ju7 bytt bort den gula nu som du kanske vet:) så nu har jag en annan:rofl:

Jag har aldrig träffat någon avk själv men har "hört" att vissa av dem kan upplevas som ganska tuffa:devil: i psyket och det är ju bra till vissa ryttare/inriktningar och mindre bra till andra:confused:.

Hur är dina? :)

hehe, jag känner en tuff :D men jag tror hon brås på sin mor, haha. :angel:

Det visste jag faktiskt inte, vad har du nu då? :D

okej, nu har jag en halvbror till han med hajen som mamma:) Han är lite trevligare än den andra så jag och mamma bytte:smirk:
Hur går det med eran då? skulle inte hon ha föl nu?

Jag har aldrig träffat någon avk själv men har "hört" att vissa av dem kan upplevas som ganska tuffa:devil: i psyket och det är ju bra till vissa ryttare/inriktningar och mindre bra till andra:confused:.

Hur är dina? :)

okej, jo dom är ganska tuffa båda två:devil: Men väldigt trevliga när dom är på humör:)

okej, nu har jag en halvbror till han med hajen som mamma:) Han är lite trevligare än den andra så jag och mamma bytte:smirk:
Hur går det med eran då? skulle inte hon ha föl nu?

Hihi, praktiskt med morsor.. :D
Jodå, kärringen ska kläcka i mitten på april så nu väntar vi med spänning... ;)

Jag har en tre-årig valack efter honom och mamman är fullblod. Han är hur kol som helst och var det även som hingst, kastrerades som två-åring. Han har ärvt det mesta från papsen för han har inget att morsans stirrighet i sig. Väldigt samarbetsvillig och fattar direkt om man säger till honom om han busar till det. Men som alltid så beror det på vilka egenskaper bägge föräldrarna har.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 185
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: ingela119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter