Londonderry-Weltmeier?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cutemsm
  • Startdatum Startdatum
C

cutemsm

Har ett sto efter Londonderry-Weltmeier som jag tänkt seminera i år. Har någon något förslag på hingst? Kommer att registrera det i Hannoveraner förbundet då hon är st.pr.sto kandidat.

Sv: Londonderry-Weltmeier?

Hur ser hon ut? Vad vill du förbättra? Vad är hennes styrkor? Storlek? osv. Är ju allt det som gör att man vet vilken hingst som ka ge ett avelsframsteg.

Om hon gjort ZStP finns ju div siffror på henne att gå efter vid valet? Och du måste ju välja en hingst gdk i Hannover så det begränsar ju valet om du ska seminera i Sverige.

Bara sett på stammen kom jag att tänka på nygodkände JJ RayBan som har just den kombinationen i 2a och 3e led.
Han är efter Rascalino, kanske något att titta närmre på? (Rascalino då alltså ;) )

Briar intressant förslag, tyskarna behöver ju outcross. Annars blir det ju R (som Rascalino ja) eller F eller B-blod. Strategiskt att ta svensk hingst nu om hon står i Sverige för sen kanske hon måste flytta till Tyskland, mkt åkande för brännmärken o reg annars på de 4 avelsåren hon måste göra för StPr ju?

Bor man i Skåne el södra Sverige är det inga problem alls. Hannoveranerförbundet har två platser precis på andra sidan bron i Danmark där de besiktigar ston och föl och brännmärker. Väldigt enkelt.

Flera av mina kunder i Skåne som har hannoveranerston väljer att göra så trots att mina hingstar är godkända av ASVH!

Hon är högrest, ädel, långa ben med fantastisk gång och har ett väldigt trevligt temperament. 163 cm. Hon har alla bra egenskaper att avla vidare på. Skulle bara vilja ha en större avkomma, är dock orolig över de långa benen när jag vill ha en större hingst, hur det ska gå vid fölningen alltså?

Senast ändrad av en moderator:

R-blodet med Rubinstein, Brentano, men inte Rascalino då linje avlar du på Weltmeyer och det rekomenderar jag inte.

Rascalino är e. Rotspon, alltså också R-linjen. Ingen Weltmeyer så långt ögat kan nå.

Jag är ledsen men du har tyvärr fel.
Rascalino´s mormorsfar World Cup III är helbror till Weltmeyer´s far World Cup I.

Rascalino´s mormorsfar World Cup III är helbror till Weltmeyer´s far World Cup I.

Jag är medveten om att World Cup III, och även Absatz, finns bakom Rascalino. Men det tycker jag inte är samma sak som att individen Weltmeyer finns bakom. Uppenbarligen uttrycker vi oss olika.

Ja jag vet inte men hur ni än vrider och vänder på det hela så verkar det ju inte blivit nått större fel på JJ Ray Ban :angel:

Jag är medveten om att World Cup III, och även Absatz, finns bakom Rascalino. Men det tycker jag inte är samma sak som att individen Weltmeyer finns bakom. Uppenbarligen uttrycker vi oss olika.

Du har helt rätt, det är nog allt så.

Jag har ett hannoverarnar sto, som har stammen Wonderland (Weltmeyer-Lysander) och mamma Windorra ( Werther Deichvogt).

Efter henne har jag en två års hingst som vi skall visa på rådgivande till hösten, efter Channon ( Rubignon - Mazarin). En högrest, ädel med enorma gångarter, fick som föl 8,10,9 i gångarter.
Vill du så skicka mig din e-mail adress, så kan jag skicka dig bilder.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka