Ljummen i tre ben??

R

reykurboy

Kan en häst vara lite lite ljummen i tre hovar (ej halt, svullen) när man tar in den från hagen utan att det är något?? En kvart senare var det ingen värme alls...

Sv: Ljummen i tre ben??

Hej,
Har läst att en häst aldrig kan vara varm/ljummen i mer än 3 ben pga blodtrycket. Att de är lätt varma är pga cirkulationen och inget fel. Är de bara varma i ett ben skall man hålla koll på det.
Kommer inte ihåg vad jag hittade det om bara ljummen i 3 ben men det var en hovis tror jag som sade det.

Sv: Ljummen i tre ben??

Ok, tack så mycket! :bow:
Hade också för mig att jag har läst/hört det du säger att de kan vara lite lätt varma pga cirkulation...

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Hästvård Min ponny på 146 fick utökad hage för fyra hagar sedan, idag kände jag av en slump genom hans ben och kände lite puls på inasidan av...
Svar
5
· Visningar
444
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka