Livsfarligt sabotage på körväg för hästar

(DalaDemokraten)
Fällan var gillrad med stor förslagenhet. En timmerstock med utstickande torrgrenar låg över körvägen, skymd bakom ett krön. Här tränas travhästar som normalt kommer med fart över krönet. Just denna dag gick travkusken bredvid sulkyn och hann därför stoppa hästen. - Det ...

Läs mer...

Sv: Livsfarligt sabotage på körväg för hästar

Detta fenomen har jag hört talas om då min svärmor berättat att en gubbe spänt upp taggtråd !!! över en stig där hon ( och andra ) red på. Även barn/ungdomar använde stigen på cykel och moped. Om jag inte minns fel, så var det inte hans privata skog ens.. Spelar roll, hur tjurig man än är, så kan man väl rimligtvis inte önska åsamka ngn en skada som det skulle blivit, om inte hon hade upptäckt detta innan det hände ngt ?

Vill inte ens tänka på skadorna som häst och kusk kunde fått om de kommit i tempo.. Herregud, vilka människor det finns!

Fy f-n vilka elaka människor det finns :mad:
Jag råkade ut för liknande en gång fast med bil. Någon hade lagt en stock över vägen (en liten grusväg) precis efter en kurva. Det gick förhållandevis bra, jag hann att bromsa men på isgatan som var så snurrade jag av vägen.
I efterhand fick jag veta att det var aktivister som protesterade emot nedtagningen av skogen :grin: Bra sätt att protestera på... de kunde ju orsakat en dödsolycka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka