Livsfarligt besök

Welsh

Trådstartare
Var i helgen och hälsade på Tidaholmsvagnar. Farligt och dyrt blev det. Skulle titta på den beg parvagnen som jag tingat på men blev förälskad i en ny 206 för B-ponny istället. Har nu firat att pelle är frisk genom att beställt en mörkblå vagn med vinröda stripes för enbet/par B-ponnier. Behöver jag tillägga att det blev mkt dyrare än den planerade beg vagnen :angel: Maken bara suckade och mumlade något om en extrem vagn som han ville vara groom på :eek: Ett alltid lika roligt ställe att besöka men av någon anledning kommer jag alltid hem med något dom jag inte räknat med :o

Va kul att höra.
Kanske inte för din plånbok ,men det kan dock svida lite det är värt det.
Ja eftersom Pelle har tillfrisknat så kommer jag o tittar på dig i sommar när du tävlar med nya vagnen.
För det ska du väl eller hur?

Livsfarligt ställe det där ... Jag gjorde så att jag beställde per telefon, så det stod en vagn färdig och väntade när jag kom dit ... Så lastade jag snabbt på den och åkte därifrån fort som tusan! Men svårt var det .... *dräggel* :love:

Sorry! Pelle och jag kommer inte att ställa upp i serietävlingen som det ser ut nu dåjag ska ha barn i september :) Vagnen är därför beställd till oktober (längre tid att spara ihop till pengarna!) Ev kommer vi att vara med i första omgången i dressyren samt i Upplands Kusk förstås :cool:
Kan du se Pelle och mig framför dig i maraton hindrerna med maratonvagn :cool: Mickes elände, nu ska vi ha revench!

Hade med en kompis från Skövde dit och hon och hennes smbo drägglade över en charabang (tror jag att den hette) till sin frieser......sen stod det en underbart läcker liten gigg ffrrån england där....(MIN) :rofl: en riktigt liten läckerbit eller hur Kjm!

Ok har du sålt fin giggen???
Ja då får jag väl vänta tills nästa år för att se pelle med nya vagnen.
Och då kanske jag ställer upp jag me. :D

Nejdå inte säljer jag min fingigg. Den ska bara få nya skaklar som passar Pelle. Det var så många protester från domarna i somras när jag kom med den.
Mats på Tidaholmsvagnar tyckte att vissa domare borde lära sig att se skillnad på gigg och rockard. Själva vagnen är inte för stor utan problemet är skaklarna som är för breda framtill så att de drar ut selen från kroppen.
Vi ses väl på träningarna i höst så vi kan beundra varandras ekipage eller hur!

Jodå ska försöka vara med på träning i höst.
Håller på å kör in nu och det går bra har kört honom 3 gånger.
Så om allt funkar så kommer jag.

Kul!
Cigridh har bara 1 månad kvar tills hon ska föla så vi har lagt hennes inkörning på is nu. Vi hade henne framför maratonvagnen samt släden ett par gånger utan problem men hon är en fisförnäm dam som inte vill dra tungt. Giggen är mer i hennes smak. :smirk:

Men då kan jag få tävla med Pella undertiden :idea:
Bra ide va!(Du längtar ju efter att få en rörig kusk som inte har en susning om marathon momenten som kan terrorisera din fina ponny och köra sönder den nya vagnen)

Eller inte....
Men grattis till den nya vagnen! Och vi vill se kort!!

Återkommer med bild i oktober när vagnen är klar. Pelle får du annars komma och köra hemma hos mig. Han är världens snällaste att köra men blir väldigt het i maraton för det tycker han är kul! :rofl: Hör av dig men vänta gärna tills det blir lite varmare :idea: om du masar dig hit i juni så får du dessutom träffa årets fölungar. Du måste masade dig hit du med Kjm, inte bara prata om det. :cool:

Ser fram emot bild!(någon gång ska mina kuse få en mara, om han lär sig uppskatta körningen vill säga)

Ger man mig ett erbjudande om att hälsa på så får man skylla sig själv, jag kommer :) Föl :love:, juni låter bra!
Om Kjm och jag an synka oss lite så blir det många buke människor =Skoj

Du är så välkommen så. Kjm och jag tävlar i samma lag så vi ses ändå. Första fölet kommer snart, i mitten på mars om du inte kan hålla dig till juni.

Då ses vi i Mars :bump: :bump: :banana:

Kanske lite tidigt att boka exaktare tid än runt Mars ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka