Modig_Korn
Trådstartare
Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är precis så stort att man kan stå mitt i rummet och nudda väggarna åt alla håll (utom diagonalt) och saknar där till fönster. Bor i en bostadsrätt så kan ju göra vad jag vill med eländet. Fast jag har inte mycket pengar att tillgå och så. Men jag funderar lite på vad andra gillar i badrum eftersom jag inte kommer att bo här för evigt. Just nu finns det ett badkar (creamfärgat, mer åt det gula hållet än vitt), handfat och toalett som båda är vita, en stor rund spegel med en rund lampa (som är rummets enda ljuskälla) och ett ganska stort skåp på väggen med grå dörrar och resten är målat i orange, väggarna är creamgula i plastmatta och lika så är golvet fast det är snarare ljusgrått-ish och sen är dörren av furu. Jag har inte gjort något alls sen jag köpte lägenheten, förutom att hänga upp duschdraperiet med vågräta linjer i vit/grönt. Men det känns nästan lite deprimerande att gå in där...
Så delvis funderar jag på vad eller hur man kan göra för att få upp en större volym i badrummet utan att ruinera sig helt. Verkar rummet till exempel mindre av att det är en rund spegel? Samt om folk som tittar på bostadsrätter vill ha badkar eller om man borde ta bort badkaret och sätta in en dusch med till exempel en duschvägg i glas?
Så delvis funderar jag på vad eller hur man kan göra för att få upp en större volym i badrummet utan att ruinera sig helt. Verkar rummet till exempel mindre av att det är en rund spegel? Samt om folk som tittar på bostadsrätter vill ha badkar eller om man borde ta bort badkaret och sätta in en dusch med till exempel en duschvägg i glas?