Liten, trång hall

YlvaG

Trådstartare
Sla ta bilder och mäta i morgon men tills dess undrar jag hur era hallar ser ut och hur ni löst det.

Två vuxna, med skor och ytterkläder både för fritid och "arbetskläder" (vi pluggar nu men typ Fristads/Blåkläder osv, som man inte gärna tvättar bara för att dom är lite skitiga), samt "fula omkring hemma på gården". Just nu även stallkläder med dom flyttar uti stallet så fort det blir varmare.

Reflexer och pannlampor, mössor och vantar/handskar osv.

Vissa saker vill man inte hänga tillsammans helt enkelt. Och vi plockar undan och fram efter säsong, den förvaringen är löst. Men det ser ÄNDÅ ut som ett kaos.

Hur gör ni med små hallar för att dela upp "fint" och "fult" på ett bra sätt?

Skåp och lådor.
In med jobbkläder i ett garderobsskåp, med hylla för handskar, kepsar etc.så man kan stänga dörren om det. Andra kläder och gästers kläder på hatthylla eller tamburmajor.

Det behöver ju inte vara fullbrett 60 cm, det finns smalare eller så bygger man själv.

Vi har en liten hall, och bytte ut skohylla+hatthylla mot en garderob (hemnes från ikea). Funkar fint! Skor längst ner, vantar och mössor i översta lådan och sen jackor och annat i skåpet. På sidan hänger krokar för jackor och så stor skor nedanför. Det som används dagligen.

Vi har vanliga garderober från IKEA, den grunda varianten men som är runt 230 cm hög och ca 1 m bred. Har flera skohyllor i den nedre delen. Ovanför krokar och skena för galgar. Bakom den ena dörren finns 6 st krokar som jag skruvat i ett hyllplan för att hänga jackor på och bakom den andra en kort skena för galgar. På hyllplanet finns plats för två (egentligen tre) korgar med småprytlar och sen plats för cykelhjälmar bredvid.

Jag köpte några billiga lagerhyllor - finns både 30 o 40 djupa beroende på affär och målade dom. Satte benen så dom täcker kortsidorna. Finns hörn också av den breda modellen.
http://www.öob.se/mala-fixa/redskap-tillbehor/forvaring/lagerhylla-3800684
Satte hyllorna på olika nivåer så jag fick hatthyllor som jag har korgar o lådor på o skohyllor i två lager. Satte dit 3-5 ankarkrokar under hatthyllorna och på kortsidorna två av dessa;
575-222.jpg

Just nu har vi två sådana hyllor och dom sväljer massor. Vill man kan man enkelt sätta dit ett snyggt draperi för att dölja bara hyllorna eller hela alltihopa.
På de två dörrarna i hallen, till tvättstuga o toa, har vi på bägge sidor dessa;
2000020593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka