Lite stolt blir man!

M

Minime

Va ute på promenad häromdagen med "min" border colliehane, Han bor visserligen hos mamma o pappa så dom har adopterat honom :cool:
Men iaf så mötte vi två andra hundar med respektive husse. Först en schäfer som släpade sin ägare som bara snäste "Fot! Fot!" åt den. Bobby däremot han gick finare än nånsin brevid mej med slappt koppel, visserligen med raggen rest, men han har lite kommunikationssvårigheter... Sen möter vi en Spaniel o även denna hund hänger i kopplet så den knappt kan andas, låter det som. O denna ägare sa inget...bara hängde i andra änden av kopplet. :crazy: Bobby däremot han gick lika fint igen! Dock med raggen igen men som sagt, det är bra gjort för honom! :D

Blir så stolt o nöjd över honom! :bump:

100_0392.jpg

Sv: Lite stolt blir man!

Du ska vara stolt!
Kul när saker fungerar bättre!

Mkt söt hund förresten :love:

Det är så skönt när det fungerar! :bow:
Själv blev jag impad över mina hundar när vi var ute och gick för någon dag sedan. Var ute sent på kvällen och båda hundarna var lösa. Dom gick en bit framför mig. Helt plötsligt står dom nos mot nos med en ägare med hund som dök upp ur skogen men jag kallade in dom och båda tvärvände och kom springande och brydde sig inte alls om hunden och människan som plötsligt stod mitt emot dom. :love:

egwyne skrev:
Du ska vara stolt!
Kul när saker fungerar bättre!

Mkt söt hund förresten :love:

Jo visserligen kan man tycka att det ska vara "vanligt hyffs" att inte bry sej, det gör även jag, men han har ju varit lite stökig när det gäller att möta främmande hundar innan, så det här va ett stort steg framåt för honom! :D

Tack tack! :bow: Taskig bild bara, han fick :devil: eyes!

Det är underbart! :D
Oj! Det kan jag ju säga på rak arm att Bobby inte skulle klarat... det skulle ha blivit fullt slagsmål om vi haft otur.

Nu har jag inte fått hem min egen hund än (hon är bara 2 dagar:angel: ) men jag har föräldrarnas tre cairn emellanåt och själv tycker jag att det är mer regel än undantag att hundar drar och skall fram till allt och alla!!!
Blir själv överlycklig när unghunden på 9 mån. inte drar eller piper.

Även allmänt hyfs kräver jobb och kan vara riktigt svårt för vissa hundar! Man måste få bli glad för det lilla!

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·
Övr. Hund Måste få berätta! Min lilla hund gör mig så stolt hela tiden. Han har aldrig tidigare fått följa med på ridturer, i början ville han...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Chili
·
A
Övr. Hund Är så upprörd att händerna skakar, men vill ändå skriva en tråd och be om hjälp för att försöka bestämma mig för hur jag ska tackla det...
Svar
11
· Visningar
1 985
Senast: Amaranth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama