Lite PÅsig Vid Bakbenen...

Empalie

Trådstartare
Hej alla kloka! OIdag när jag studerade vår 3.5 åriga kastrerade hankatt ser jag att han skinn liksom hänger ner lite framför bakbenen på magen. jag har sett detta på många andra katter men nu när det gäller min egen blev jag lite mer nagelägen om vad de kan vara. tacksam för svar!
Innehållet i påsarna känns väldigt mjukt nästan ingenting i... syns inte väl utan är sträckta längs med bakbenen......:(

Sv: Lite PÅsig Vid Bakbenen...

Min gamla katt Isa fick en ordentlig "påse" under magen när hon flyttade in och jag bantade ner henne från 8kg till 5.5kg (de gamla ägarna övergödde henne nå hemskt!).
Vet inte säkert men slutsatsen jag dragit är att det blir så när det finns mer hud än katt. :crazy:

Sv: Lite PÅsig Vid Bakbenen...

Varför blir det så då

Min teori är att kattera HAR lite extra hud under magen, som ett skydd mot att få buken uppfläkt under slagsmålen.

Extrahuden brukar inte synas hos de fertila, men av någon anledning brukar det ofta komma fram hos kastrater. Mycket vanligt på hankastrater, men finns även honor som har den.

Då talar jag givetvis om katter som är i god trim, vid gott hull men utan överflödigt fett. Tex våra två gossar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 189
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 707
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.