Sv: Lite ny..

Nej det finns inte det, men det skall väl vara runt 190-200 cm långa (vad jag gissar 145 cm i täcke + 50 cm = 195) skackar. Men du skullen också kunna köpa en vagn som har blivit körd för liten häst. Glöm inte att vagnen skall ha svägel :)

Mvh
Emma

195 cm skacklar för en D-ponny är jätte långt. Vi har 155 cm långa skacklar på giggen som är för D-ponny.

Till TS:
Köper du ny rockard från tillverkare så har dom D-ponny storlek så dom vet hur stor den ska vara, köper du privat begagnat kan det vara svårare för ofta har folk inte så stor koll på om vagnen verkligen passar den häst dom kört den med. Mitt tips är att du tar kontakt med en tillverkare och ger denna måtten på din häst så kan h*n berätta vilka mått det ska vara på rockarden :)

Nej det finns inte det, men det skall väl vara runt 190-200 cm långa (vad jag gissar 145 cm i täcke + 50 cm = 195) skackar. Men du skullen också kunna köpa en vagn som har blivit körd för liten häst. Glöm inte att vagnen skall ha svägel :)

Mvh
Emma

Vad är Svägel???

Den del på vagnen där du fäster draglinorna, nr 10 på bilden (syns inte alls bra men har tyvärr ingen bättre bild nu)

9858728.jpg

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka