L

Lisaaa__

Jag är ingen expert på hältor. Jag ser ju när en häst är riktigt halt men små hältor är jag ingen expert på :P Ngt tips på hur man ser små hältor bra??

Sv: Lite halt

Det är väl en träningssak. Jag tycker jag har ganska lätt för att upptäcka hältor. Jag kollar så gott som varje dag hur min häst rör sig, ser hur han går in från hagen tex. När jag rider känner jag så hästen rör sig med lika långa seg, om den är spänd eller liknande.
Om du koller på en häst bakifrån, och ska leta efter hälta främst på bakbenen, så kolla högt upp! Stirra dig inte blind på hovar/kotor/haser, utan titta uppe i höft/kors. Då ser man ofta mycket bättre.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 583
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 272
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka