Linfröolja mängd ?

C

Cabinda

Har en islandshäst som kliar sig i manen och nu funderar jag på att ge honom bla linfröolja som många här inne rekommenderar.
Hur mycket ger ni om dagen ?
 
Sv: Linfröolja mängd ?

Man startar , med 1-1½ dl i minst 120 dagar och därefter kan man gå ner till halverad dos. Tyvärr kommer du inte att få full effekt denna sommar, det tar tid för kroppen att skapa det som eftersträvas. Däremot till nästa sommar, just denna sommar har min pålle varit helt symtomfri så här långt. Det var ju över förväntan, jag hade blivit glad för en symtomlindring och hade inte förväntat mig men ändå hoppats på ett sådant resultat.
Förra sommaren hann inte full effekt infinna sig vilket visserligen gav honom en klar lindring mot förr, men i sommaren har det varit kanon för pållen som inte har kliat sig alls.:banana:

Förresten, du använder väl eksemtäcke till din pålle?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
549
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
362
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp