linfrökross

Harbor

Trådstartare
Hur länge måste man ha linfrökross i vatten och svällas? Det är alltså inte hela frön utan krossade.

Sv: linfrökross

LinfröKROSS behöver man inte blötlägga/svälla ALLS. Giftet är redan borta pga krossandet! ;)

På min säck står det att den ska blötläggas. Dock inte för att det skulle innehålla gift utan för att det ska bildas slem. Jag skulle aldrig komma på tanken att ge den torr. Men kanske man kan...?

På min säck står det att den ska blötläggas. Dock inte för att det skulle innehålla gift utan för att det ska bildas slem. Jag skulle aldrig komma på tanken att ge den torr. Men kanske man kan...?

Beror väl på vad du är ute efter? Näringen eller slemmet som är välgörande för magen? För det förstnämnda behövs inte blötläggning och dessutom tror jag det blir en del slem när den kommer i magen och kommer i kontakt med fukt där inne. Så är det iaf med loppfrön som ju ges torrt på klinikerna, har jag hört, mot sandkolik. Många säger att det ger bäst effekt!

Kaka eller kross behöver iaf inte stöpas/kokas/blötläggas. Kakan sväller lite men ger man mindre mängd är det ju ingen fara.

Förresten - vad är det för säck med linfrökross du köper? *nyfiken*

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka