Lillbitchen har suttit fast i mellanväggen i källaren inatt..

YorkWann

Trådstartare
Hyresvärdarna var och röjde igår och lillskiten blev antagligen skraj (De andra katterna fullkomligt skiter i om det kommer folk ) så när jag skulle ha in henne igår kväll hör jag hur hon jamar, men hittar henne inte! Letar överallt och lockar, till sist får jag för mig att hon sitter fast i stuprännan :crazy:

Av någon anledning får jag för mig att det kommer vara lättare att få ner henne om jag tar av mig skorna ( :crazy: ) Klättar således upp på "trappstaketet" i raggsockor, pyjamasbyxor och varseljacka och tror någon sekund att jag faktiskt kan ta mig upp på taket... Då fortsätter jamandet under marken istället ( Tack och lov)

In i vedboden - ingen katt.
In i jordkällaren - ingen katt
In i källaren, letar i (!!) frysen - ingen katt.
Hämtar tele, ficklampa och drar på kängor och tar andra delen av källaren. Då har kattjäkeln fastnat i typ "murbruket" i ett hål i väggen på ena kortsidan. (Fråga mig inte HUR) Så började hon spinna när jag kom, även om hon fortfarande satt fast, lillhjärtat :love:

Nu ligger hon iaf tryggt under täcket i min säng :D

Sv: Lillbitchen har suttit fast i mellanväggen i källaren inatt..

Hu, man får hjärtat i halsgropen är katterna försvinner så där. För några år sedan hade vi sex kattungar hos oss, innekatter som inte borde kunna försvinna vart som helst men helt plötsligt kunde vi bara räkna till fem. Ingenstans i lägenheten fanns han så vi trodde han ramlat ned från balkongen (bor 3 meter från marken och hade dem bara ute under uppsikt). Gav oss ut och letade och hittade en avloppsbrunn ett tiotal meter bort där man såg att det varit spindelnät runt tills nyligen men som det nu var ett hål i - ett hål tillräckligt stort för att en kattunge skulle fallit ned i vattnet och mörkret långt där nedanför. :crazy: Dock slutade det lyckligt då han tagit sig ut på grannarnas loftgång genom en jättesmal springa när fönstret stod upphakat på glänt, men tills vi hittade honom hade vi hjärtat i halsgropen vill jag lova. Han var mest tjurig när han väl hittades. :D

Vilken tur att du hittade den lille!

Som Heulwen säger får man verkligen hjärtat i halsgropen när någon katt saknas.

För en herrans massa år sedan hade vi kattungar och en dag när vi kom hem efter att ha varit och handlat saknades en unge. Vi letade överallt; i alla skåp och garderober, skrymslen och vrår, lagård, träd och gud vet allt, men ingenstans stod kattfan att finna. Någon timme senare skulle mamma gå ut och tog ner sin jacka från kroken i hallen och jackan kändes märkligt tung. I ena ärmen, med ändan först för att inte halka ut, låg den lille jäveln och sov. :D

Numer har jag bara innekatter och i 99 fall av 100 då någon saknas sover de i en garderob (som de öppnar själv om jag råkat stänga dörren).

Numer har jag bara innekatter och i 99 fall av 100 då någon saknas sover de i en garderob (som de öppnar själv om jag råkat stänga dörren).

Jo, eftersom denna donnan i stort sett är innekatt med (behagar gå ut i solsken och iaf 15 plusgrader..) så blir man lite nervös när hon är borta.

Heulwen; Jo, man blir lite nervös när de saknas :crazy: De stora är iofs ute några veckor i taget, de vill inte vara inne alls, men Sivan är i stort sett innekatt så...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka