Lilla Vessla mår inget vidare efter behandlingen igår.

Skjøldur

Trådstartare
Hon blev sövd och fick en id-tatuering i ena örat. Fick öronen rengjorda pga öronskabb och så blev hon vaccinerad. Kl ett på dagen hämtade jag henne hos vet och då hade hon vaknat. Ett på natten var hon fortfarande groggy och kissade på sig i soffan. Då jag pratade med henne svarade hon med högljutt kurrande och jamande. På morgonen hittade bajs på golvet men ingen kisse. Lock och pock lyssnade hon inte på utan jag fick vackert leta upp henne själv... Tog en halvtimme för jag letade på golvnivå och så hade hon bara krupit in under en filt i soffan. Nu är hon stadig på benen i alla fall. Ringde till vet som inte verkade tycka att det var någon fara än om hon starkare än katter flest gör. Hon är väldigt irriterad på att örat är tejpat och helst ska tejpen sitta kvar så att grönfärgen inte försvinner för tidigt. Hon är ätit pyttelite lyxkäk. Jag är inte direkt orolig men lider med min lilla vän. Jag har hört att rödhåriga människor är känsliga för narkos, kanske är röda katter också det?

Sv: Lilla Vessla mår inget vidare efter behandlingen igår.

Det är nog individuellt om dom är känsliga. Min röda hankatt var fullkomligt speedad efter att han varit nedsövd vid kastreringen. Sprang runt och hoppade som en tok med vilt stirrande ögon. Han blev "normal" igen efter ett knappt dygn ungefär. Normal i detta fallet innebär "springa runt och hoppa som en tok men inte med vilt stirrande ögon". :p

Din lilla kisse återhämtar sig nog snart också. :)

Hon ligger inte längre och trycker utan skrotar runt här inne. Snart börjar hon nog leka igen! Det ordnar sig.

Skönt att det börjat vända åt rätt håll.
Jag hade en hund förut som tog 24 timmar på sig efter lugnande innan hon blev sig själv igen. Mina nuvarande piggar på sig på ett halvt dygn.

Liknande trådar

Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka