likvärdigt innehåll?

horsieporsie

Trådstartare
är hippogrow alfa bra att ge till en häst som lätt tappar formen? Tyckte det verkade som ett bra foder men det skiljde sig lite i mängden råprotein och så från fodret jag ger just nu.
ger idag lusern och proteinpellets från granngården. :)
 
är hippogrow alfa bra att ge till en häst som lätt tappar formen? Tyckte det verkade som ett bra foder men det skiljde sig lite i mängden råprotein och så från fodret jag ger just nu.
ger idag lusern och proteinpellets från granngården. :)

Jag stödfodrade min unghäst på det när han gick på sommarbete. Om det passar din höst beror ju på vad du har för näringsmässigt innehåll på resten hästen äter.
 
är hippogrow alfa bra att ge till en häst som lätt tappar formen? Tyckte det verkade som ett bra foder men det skiljde sig lite i mängden råprotein och så från fodret jag ger just nu.
ger idag lusern och proteinpellets från granngården. :)

Beror helt på hur det kompletterar ditt grovfoder. Det kan vara en perfekt matchning, eller så kan det göra hela foderstaten i obalans.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
506
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 427
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 783
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp