Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller fullständigt med. Sedan har du (ts alltså) ju fått länkar till förskrifterna. Där står det rakt upp och ner vad som gäller. Ta en titt så ska du se att du får svar på dina frågor.Det beror delvis på om du ska ha djupströbädd och hur hög den beräknas bli. Takhöjden mäts ju (eller ska mätas) från den nivån hästen står på dvs ovanpå bädden. En häst på 150 cm behöver minst 225 cm i takhöjd så om bädden inte blir mer än 25 cm ska det gå.
Jag rekommenderar inte att följa Jordbruksverkets rekommendationer slaviskt när det gäller ytan. Det är en minsta "skamgräns" som anges och för att få en välfungerande ligghall/lösdrift så behövs enligt min erfarenhet ofta mer.
Varför ha rekommenderade mått på något som hästarna bara går in och bajsar i och sedan går de ut igen?
Det där är även min erfarenhet. Det kan vara hur ruskigt väder som helst, men aldrig att de går in förutom just toabesök.
Egentligen är det inte så konstigt då hästar är flyktdjur och det är ganska dumt att stå med tre väggar omkring sig när man är övertygad att det när som helst kan komma en flock med hungriga lejon som ställer sig och blockerar utgången.
Har man halm i manen o svansen så har man legat där.