cress

Trådstartare
Hur lång tid tar det att få licensen.. Har mailat Sif och frågat, men får inget svar..

Snart gott två veckor ..

Jag vill ju ha den till takturs istölt.. Hoppas Jag hinner få den eller räcker det med kvitto?

Sv: Licens..

det räcker inte med kvitto.

ring till kassören istället och säg att du måste ha licensen snarast.
det kan också vara så att din klubb ännu inte skickat in till SIF vilka som betalt anmälnings avgiften. (så gjorde min klubb i väntan på att fler skulle skicka in anmälnings avgift)
så du kan ju också höra av dig till klubbens kassör :)

det är detta jag är rädd för tt sif ska söla med licenserna, hoppas jag har fel, men de är ju inte allt för snabba med att utfärda hästpass har en 2 åring och 2 3 åringar hemma som fortfarande inte fått pass:cool:

Nu hade Jag tur, istölten behövdes inte licensen..

Men sen är det tävlingar i April.. Då måste licensen ha kommit!! Håller tummarna!

Håller med om det där med passen.. Tar alldelles för lång tid.. Har skickat in för ägar byte.. Men det verkar också dröja..

En kompis till mej skickade in ett pass rek för ägarbyte,Sif hämtade inte ens ut det !! Det kom förstås i retur och hon fick skicka och betala reket en gång till....

Nu hade Jag tur, istölten behövdes inte licensen..

Men sen är det tävlingar i April.. Då måste licensen ha kommit!! Håller tummarna!

Håller med om det där med passen.. Tar alldelles för lång tid.. Har skickat in för ägar byte.. Men det verkar också dröja..

Mamma köpte en häst förra våren, hennes pass har inte kommit tillbaka med ägarbyte än, skickades rek och de har hämtat ut det står de på posten när man söker på kollinret.

Sen köpte jag en häst i typ oktober hennes pass kom tillbaka förra veckan

Har varit kontakt med SIF med hjälp av min lokal klubb.. De tänker inte börja med licenserna tidigast före slutet på februari början på mars.. Trots att Jag betalade min Licens i Januari..

Tänk på det ni som ska tävla.. Betala ett halv år i förskott ;)..

Tar det fortfarande sådan tid att få licensen? Ska tävla i slutet på augusti och såg att licensen gått ut. Vet dessutom inte vilken klass, om man kommer på i slutet på juli att man behövde en öppenklass, hur lång tid tar själva bytet då?

En kompis betalade nyss sin licens.. Och det kom inom en vecka.. Så nu verkar det vara bättre en då när Jag väntade och väntade :/

Är inne på andra veckan nu, men det är ju semester och SM, så lite förståelse får jag nog ha. Ångrar att jag inte tänkte på licens tidigare, så hade man sluppit gå omkring och vara nervös för den saken, allt annat räcker! :p
Får väl ge de till månadsskiftet och sen mejla. Jag tycker att du fick vänta på tok för länge! Inte okej alls.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: corzette
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: snöflingor
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 813
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar