Leksaker till kanin

D

_Dimma_

vad kan man ge för några leksaker till en kanin?
hon bor i en utehage (3*1m) i den har hon
ett hus
grenar
jord så hon kan gräva

men kan man hitta på nåt mer?
vad har era kaniner för leksaker?
vad kan man ge dom för kvistar som inte är giftiga?

tacksam för svar :)

Jag har marsvin men det är typ samma sak. Har haft kanin med :p
Har inte haft några direkt leksaker till någon av dom. Men de tycker/tyckte om att gnaga på äppelkvistar. Till marsvinet så Satte jag upp små gurkbitar i gallret (det var innan tiden han fick bo i en klädlåda från OBS :o). Skärde ett snitt i dom ungefär halvvägs in och satte fast på gallret så fick han leta upp dom.

Något som är viktigt är väl att kaninen får komma ur sin utehage dagligen, komma och skutta i sele tex. Annars kan man nog lägga in hur mycket leksaker som helst och de tröttnar ändå.
Det låter som hon har det mesta i buren, tycker jag. Prova kanske lägga ner en boll eller nåt, det brukar många djur tycka är roligt att leka med.
Bra kvistar är från fruktträd eller buskar (min kanin älskar att gnaga ner våra hallonbuskar - trots taggarna).

jag har nio kaniner.. :)
å ja lägger ibland in en tom toalettpappers rulle... det tycker endel av dom om. :)

gran, tall och såna barrträd är inte bra för dom!! men min kanin gillar frukträdpinnar, björk och kastanj :banana:

Tack för alla svar!

Oj är inte grankvistar bra :confused: det har jag alltid trott brukar ge henne såna ,mest på vintern, hon älskar dom..är dom giftiga eller vad? rönn då kan dom äta det?har en massa rönnar här..

Min kanin gillade ballonger :)
Han hoppade upp med framdelen och puttade på dom framåt runt hela huset :love:

Tallgrenar är bättre än gran har jag för mig :confused:

I djuraffärerna finns "höbollar", som en boll av ståltråd som man kan fylla med hö, gräs eller annat nyttigt. Det har mina kaniner och de tycker om dem! De hängs upp någonstans i buren.

Stora grenar som de kan sitta på och hoppa över, förutom att gnaga på, brukar också vara uppskattat.

Gran är bra att ge! Sälg brukar dom tycka mycket om. Rönn kan du också ge.

Vår kanin är galen i fotbollar! Mina ungar hade jättekul åt att han puttade bollen framför sig och sprang efter som en galning. Till sist motade han in bollen i ett hörn och där satte han på den :o. Den leksaken kanske inte är så lämplig om man vill ha en harmonisk kanin...

Nej, allvarligt så gillar vår kanin sina hopprundor i lägenheten där han hälsar på alla andra djuren. I buren gillar han sin låda som han kan hoppa upp på och krypa in i. Sedan gillar han att gnaga på pinnar och en och en annan toarulle. Ger jag honom ett plastlock så kan han roa sig med att kasta runt det en stund. Annars är det nog mest mat och slappa som lockar honom.

Min kanin satte också på bollar :o
Det var jättebra när jag inte ville ha honom juckandes mot mitt ben när jag tex städade buren, men efter att min granne sett det från sitt fönster och skrattat ihjäl sig vågade jag inte fortsätta med det. :crazy:

Jag tycker du inte behöver nåt mer, bara den får röra på sig blir den lycklig. Mina kaniner bor i en vanlig bur med grenar, daglig utevistelse i sele/lös/betesbur + massor med kärlek gör en kanin glansig och mjuk i pälsen och glad :)

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 959
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: Stinaelin
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst