Leg. djursjukskötare

tuva89

Trådstartare
Min plan är att bli leg. djursjukskötare. Tyvärr kommer jag inte in i Skara eller Norge så min plan är att söka utomlands. Jag har fastnat för detta college: http://www.coloradomtn.edu/cms/one.aspx?pageid=3512738

Jag har varit i kontakt med jordbruksverket och det ser ut som denna 2 åriga utbildningen är godkänd för legitimation här i Sverige då den innefattar både stor & små djur.

Är det någon här som utbildat sig i utlandet till leg. djursjukskötare?

Min nyfikenhet är vad man ligger på i ungefärlig lön när man är legitimerad, det finns ju många svar på djurskötare men lönen borde ju vara ett litet upplyft från dessa? Det är ju också relativt nytt med legitimation. Vill man inte skriva det här hade jag varit jätte tacksam för ett PM. :)
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Min lön har inte höjts något sen jag fick mitt leg. Facket har inte heller något om vilken löneförhöjning som är vettig.
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Är leg. djursjukskötare. Utbildad i Skara så jag kan inte säga något om utländska utbildningar, men kolla riktigt noga om utbildningen berättigar till legitimationen, tråkigt att plugga i 2-3 år och sen inte kunna ta ut den...

Lönen ligger på allt från 19 000 och uppåt, beroende på arbetsplats.
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Min lön har inte höjts något sen jag fick mitt leg. Facket har inte heller något om vilken löneförhöjning som är vettig.

När jag pratar med gamla kurskamrater verkar lönehöjningen ligga på mellan 800 - 1000 kr.
Antar att du har kommunal? De är lite flata när det gäller leget...(speciellt som de under lång tid kallade oss djurskötare ist för djursjukskötare:crazy:)
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Önnestadgymnasiet/folkhögskola har haft en sån utbildning kolla med dem. Vet några som gått där och blir leg. djurskötare. Om dem har det idag vet jag inte. Kanske bara funkade en omgång, vet att dem hade problem med att få igång en sån utbildning.
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Den utbildningen finns inte längre och den leder inte heller till legitimationen. Enda svenska utbildningen som kvalificerar till legitimation i dagsläget är den i Skara.
 
Sv: Leg. djursjukskötare

Kommunal är superflata med allt som gäller vår yrkesgrupp. Lönetrappan slutar efter fem år och betydligt under min lön. Våra representanter är så rädda för vår chef att de inte ens vågat fixa ett lokalt avtal för vår arbetsplats.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Norges Veterinärhögskola har en utbildning motsvarande djursjukskötaren i Sverige. Är det någon som vet om denna är godkänd av...
Svar
3
· Visningar
9 305
Senast: Fredrika B
·
Hästmänniskan Jag har mina funderingar på att söka djursjukskötarprogrammet i skara till hösten. Det jag funderar lite över är för det första lönen...
2
Svar
26
· Visningar
12 154
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp