Ledarskapsövningar

Skreppur

Trådstartare
Önskar sådana till mitt Islandssto och mig. Vi har känt varandra i drygt ett halvår, hon känner mig, är lugn, inte nervös, brukar gosa med mig lika mycket som jag gosar med henne.

Ni får gärna skriva ner lite om ledarskap, hur man får Brenna att se mig som ledare, olika övningar..

Tack på förhand :banana:

Sv: Ledarskapsövningar

ledare blir man inte genom övningar, utan genom att ha en gedigen och sund helhet i allt du gör med hästen. just benämningen ledare har dessutom ofta blivit felvinklad nu när detta hanteringssätt blivit så populärt, och många har anammat ett från början naturligt förhållningssätt och vridit det till ytterligare ett sätt att kuva och dominera hästen. viktigt är att istället tänka kommunikation, inte kontrollera och dominera.
och som sagt, inga enstaka övningar utan en attityd som genomsyrar allt du gör. det enda det egentligen handlar om, är att tänka som en häst för att både förstå hästen, och få hästen att förstå dig.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama