Läppkonturer

Lindon

Trådstartare
Dagens välfärdsproblem MEN är det nån som har/har haft fåriga läppar och fixat detta? Jag är lite på 30 bara, har inga rynkor på nåt ställe men väldigt fåriga läppar?! Det går ränder lodrätt ovanpå läppen ända ut till läpplinjen. Detta gör att det är typ omöjligt att ha få läppstift att hålla. T.om läppennan flyter ut. Gillar färgglada läppstift då jag är väldigt blek annars och behöver lite färg men det är inte snyggt med oskarpa kanter och smitande läppstift..:(

Hur fixa? Läppkonturstatuering? Nån injektion? Nån som fixat?

Dagens välfärdsproblem MEN är det nån som har/har haft fåriga läppar och fixat detta? Jag är lite på 30 bara, har inga rynkor på nåt ställe men väldigt fåriga läppar?! Det går ränder lodrätt ovanpå läppen ända ut till läpplinjen. Detta gör att det är typ omöjligt att ha få läppstift att hålla. T.om läppennan flyter ut. Gillar färgglada läppstift då jag är väldigt blek annars och behöver lite färg men det är inte snyggt med oskarpa kanter och smitande läppstift..:(

Har du testat med en sån genomskinlig "vax-kontur-penna" också? Tänker att det kanske lägger sig som en bra barriär före du går på med det färgade, och kanske även en primer, om du inte redan testat? /Frokennordberg som inte alls har koll på läppgunk egentligen utan gissa hej vilt

Tog mig alltför lång tid att inse vad du menade med ”fåriga”. :o

Brukar du återfukta läpparna ordentligt? Har du provat liquid lipstick? Det torkar ju ner och ska då sitta väldigt bra.

Låter som att det borde gå att fixa med injektion. Har själv inte gjort läpparna, men jag har i näsan efter att den blev tillplattad på ena sidan och det blev jättebra.

Har du testat med en sån genomskinlig "vax-kontur-penna" också? Tänker att det kanske lägger sig som en bra barriär före du går på med det färgade, och kanske även en primer, om du inte redan testat? /Frokennordberg som inte alls har koll på läppgunk egentligen utan gissa hej vilt
Jo jag har en sån vaxpenna men den håller en stund och så börjar den rinna. Använder alltid primer under.

Tog mig alltför lång tid att inse vad du menade med ”fåriga”. :o

Brukar du återfukta läpparna ordentligt? Har du provat liquid lipstick? Det torkar ju ner och ska då sitta väldigt bra.
Är fåriga ens ett svensk riktigt ord? Kan vara min finlandssvenska dialekt som spökar:angel: är klart värre då dom är torra men både peelar och återfuktar ofta. Nä har inte prövat liquid lipstick. Torra/matta går helt bort,då syns skrynklorna extra mycket...

Jag har sprutat in fillers i läpparna två gånger, om det är något sådant du tänkt dig. Fast jag har gjort det i syfte att öka volymen på mina små streck snarare än att släta ut linjer. Eftersom att det blir fylligare så upplevs det kanske som lite mindre fårigt. Om du inte vill vara så drastisk så är det nog värt att se till att använda en bra läppenna under läppstiftet, för att minimera att det "blöder ut". Det är ju möjligt att du bara inte hittat rätt där :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka