Långtidsförvaring av läder

timotej

Trådstartare
Jag har nyligen tvingats avliva två av mina tre älsklingar :cry: och nu sitter jag här och sorterar ut all utrustning jag inte har någon användning av för tillfället. Men hur ska jag förvara allt läder på bästa sätt?

Jag har för mig att jag sett i någon hästaffärskatalog att det såldes särskilda påsar för långtidsförvaring av läder? Någon som vet?

Jag har ingen uppvärmd sadelkammare och ont om plats innomhus. Dessutom tror jag att det är bättre för lädret att förvaras svalt. Men ute i stallet är det fuktigt och så finns det möss... Vad tror ni om att lägga det i slutna plastbackar i stallet? Tror ni att det möglar då? :confused:

Sv: Långtidsförvaring av läder

Dry bags eller en torrboll är bra! Men tänk på att tömma då&då
Hööks hade nån sån man kunde micra torr o återanvända. Sen om man vill ha den i sin micro vet jag inte...
Om du skurar av alla gamla putsrester ordentligt innan du hänger undan det håller det mycket bättre...

Liknande trådar

P
Utrustning var förvarar ni er utrustning? i stallet eller i sadelkammaren, jag tänker mer på täcken, hänger ni upp dem på tork i stallet vid...
Svar
11
· Visningar
1 604
Senast: Mitrolle
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
P
Utrustning Har ett litet problem me sadel & träns där jag har min pålle. Det finns ingen sadelkammare utan allt är i stallet men det finns en...
2
Svar
20
· Visningar
2 932
Senast: Jazza
·
L
Utrustning Ja, jag skulle verkligen behöva lite vägledning nu. Hur ska man egentligen förvara läder? I vilken temp. och så vidare? Vad jag själv...
Svar
1
· Visningar
1 700
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama