K
kaffekopp
Hej mina vänner
Vi utökar familjen med en häst till och kommer att flytta henne mellan
skolan i Plönninge, Halmstad och hemma i Stockholm under skolloven.
Min undran är - eftersom resan med hästtransport tar 7,5 timmar så skulle det kännas hyggligt mot henne att ta en längre rast under vägen. (max 8 timmar är ju tillåtet av jordbruksverket).
Är det någon som har kläm på något lämpligt ställe längs E4 eller E20 där man i bästa fall skulle kunna lasta ur och ta någon timmes promenad och lite naffsande i gräset ?
Vi kommer att ha vatten och blött hö /ensilage tillgängligt under hela resan, och transporten är bra ventilerad, med övervakningskamera för ljud och bild.
Men, det vore skönt att kunna hitta en liten oas ...
Och... hehe ... hoppas på att hon sen vill åka vidare ...
Jag håller ögonen öppna nästa resa, men det vore fint med lite tips
Sunny smiles !
Vi utökar familjen med en häst till och kommer att flytta henne mellan
skolan i Plönninge, Halmstad och hemma i Stockholm under skolloven.
Min undran är - eftersom resan med hästtransport tar 7,5 timmar så skulle det kännas hyggligt mot henne att ta en längre rast under vägen. (max 8 timmar är ju tillåtet av jordbruksverket).
Är det någon som har kläm på något lämpligt ställe längs E4 eller E20 där man i bästa fall skulle kunna lasta ur och ta någon timmes promenad och lite naffsande i gräset ?
Vi kommer att ha vatten och blött hö /ensilage tillgängligt under hela resan, och transporten är bra ventilerad, med övervakningskamera för ljud och bild.
Men, det vore skönt att kunna hitta en liten oas ...
Och... hehe ... hoppas på att hon sen vill åka vidare ...
Jag håller ögonen öppna nästa resa, men det vore fint med lite tips
Sunny smiles !