Lagtävling som ligger på lägre nivå än SM...

Sv: Lagtävling som ligger på lägre nivå än SM...

vet att det var snack om förra året att ha nån variant med 3 ekipage/lag. typ 1 ponny, 1 häst lätt klass, 1 häst CNC*. eller om det bara var för juniorer kanske :confused: eller nåt sånt
men det verkar inte ha blivit ngt av med det.

haha.. tänk att jag fann denna tråd efter vårat snack idag! ;)

I skövde hade dom förr en lagtävling i lätt klass där spelade det inte någon roll om det var från samma klubb eller ej.

Ja tänka sig.
Jag vet att dom hade i Uppsala-trakten, ungefär som Lag-dm för något år sen. Och om jag inte minns helt fel så fick lag som inte tillhörde distriktet också rida, det var nog inte DM ändå när jag tänker efter...

Sara: Jag är så himla tänd på lag-idén nu så du anar inte.

Skånedistriktet har haft.
Då anmälde man 3 ryttare för varje tävlingsplats som "red lag". Sen la man ihop de olika deltagarnas resultat. Lagdeltagarna kunde rida i olika klasser. Lag med lägst straff vann. Många lag anmälda = många poäng
Sen la man ihop de olika tävlingsplatsernas resultat.
Häst och ponny slogs ihop så ponny vann nästan alltid.... eftersom det var få hästlag och många poonylag. Ponnylagen fick många poäng medan häst bara fick ett fåtal.
Borde varit delat...

Ja tänka sig.
Jag vet att dom hade i Uppsala-trakten, ungefär som Lag-dm för något år sen. Och om jag inte minns helt fel så fick lag som inte tillhörde distriktet också rida, det var nog inte DM ändå när jag tänker efter...

Sara: Jag är så himla tänd på lag-idén nu så du anar inte.

Jag antar att du tänker på "Mälarcupen" som reds några år sen i Uppland, Västmanland, Dalarna och Gävleborg, där fick man anmäla lag "hur som helst" ponny och häst alla klasser blandat, tre ekipage och räknade ihop straffpoäng. Den vilar tyvärr i graven finns det nån som vill återuppväcka den så vore det skitkul :bow:

haha, jag med!
Men det känns som *-igt är lite långt bort just nu!

Om det ändå kunde gå i lätt :angel:

Vi kommer ha en ponny+häst i lätt-100 klass i höst som test och se om det finns intresse. Tanken är att ponny + häst ska ha bättre kontakt för att underlätta för barna när de kommer i häståldern. Skulle vara kul om det blev cup af det typ 4 deltävlingar i samma region bäst av 2 tävlingar så är man inte tvungen att åka på alla tävlingar, men ändå vara med i en cup:D

Östgötacupen i Östergötland. Tror det endast är för klubbar som tävlar för Östergätland. Finns både för ponny och ridhäst och går i 0,70 resp. 0,90.

i västra götaland finns det;)
Iluster cup som går i debutant för häst och ponny
och iår ska dom ha agria cup som går i lätt klass för ponny vet ej om hästarna har ngt..

i västra götaland finns det;)
Iluster cup som går i debutant för häst och ponny
och iår ska dom ha agria cup som går i lätt klass för ponny vet ej om hästarna har ngt..

Jajemän! som sagt hos oss finns det! Säg vad som inte finns hos Västgötarna...:angel: Illuster cup är faktiskt riktigt roligt, man får ju rätt bra sammanhållning i gänget och när man kan ha både ett ponnylag och hästlag från samma klubb så främjar det sammanhållningen ändå mer. Jätteroligt att det nu blir en Agria cup också för Lätt klass ryttarna. Den finns också både för ponny och häst.:banana: :banana:

Var kommer Agria cup gå för någonstans?

Hej Wiie!

Den går nog på samma platser som Illuster, alltså Mariestad, Mariestad och Ljuslingsbacken. Så står det på Distriktets hemsida iaf.

okey..de lät långt bort..:(

Då får du ju hänga på vår andra tråd om Bukare på resande fot! Du är välkommen att både sova och stalla upp hästen hos mig om du vill rida de tävlingarna. Vi har 1 timme till Mariestad och 20 min till Ljuslingsbacken.:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
103
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur