lägger av

melvin

Trådstartare
hej! har en häst som är trevlig, lydig och framåt när jag rider yte, men som bara lägger av och slutar lyssna när jag kommer in på ridbanan, hur ska jag göra för att få henne mera uppmärksam och fortsätta att vara alert inne på banan också?? behöver lite hjälp, då jag tycker att detta börjar bli ett problem! :confused:

Sv: lägger av

Gör inte sådant hästen förväntar sig inne på banan. Ställ upp hinder, ta ett språng då och då, lägg ut bommar och trava över dem omväxlande. Det brukar pigga upp hästen om man när man gjort ett par varv på en volt styr på ett hinder för att sedan fortsätta. Man skapar en förväntan. Sedan måste du fundera på hur du rider på banan. Är du väldigt enformig och sitter och nöter eller varierar du övningarna så hästen känner att det händer något?

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 827
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: animalasia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka